"Мерцедес" представиха официално новата си C-класа. От пръв поглед личи, че в щутгартския среден модел са били имплантирани доста гени от висшия S-клас.
Вероятно най-впечатляващата промяна във външния вид е формата на фаровете, която вече не наподобява оформлението при Е-класата, а това при флагмана. Именно оттам е почерпено и вдъхновение за новите динамични линии, както и "сериозните" арки на калниците.
Запомнящ се акцент тук обаче са характерните задните светлини.
Новата C-класа ще се предлага с две лица. Не става дума обаче за някакви кардинални различия, а по-скоро за подчертаване на индивидуалността на по-скъпите версии.
При представителите от по-евтините нива на оборудване "Класик" и "Елеганс" трълъчата звезда ще е разположена върху радиаторната решетка, докато при луксозната версия "Авангард", емблемата ще е интегрирана в средата й, а освен това ще бъде и с доста по-голям размер.
Логично - непрепоръчителната "спестовност" при покупката на който и да е модел "Мерцедес" трябва да си личи отдалече, така че собственикът да може да си понесе заслужените критики...
Като цяло новата C-класа (W204) е пораснала спрямо предшественика си (W203), макар и малко. Ширината е увеличена от 1,73 м до 1,77 м, а дължината е нараснала с 50 мм до 4,58 м. Увеличено с 45 мм е и междуосието на автомобила.
Предницата е станала по-масивна с по-високо разположения капак на двигателя, така че возилото да отговори на изискванията за по-добра защита на пешеходците при евентуален удар.
Изборът на задвижващ агрегат може да се окаже труден поради единствената причина, че моторната гама е доста широка.
Най-слабите бензинови двигатели са два редови 4-цилиндрови с мощност 156 и 184 к.с., следвани от три по-солидни V6, чиято мощност възлиза съответно на 204, 231 и 272 к.с.
За спортните натури, на които и това не е достатъчно, също е помислено - идеалният вариант за тях би бил 6,2-литровият V-осмак, който е способен на 450 к.с. и завидния максимален въртящ момент от 600 Нм.
Разбира се, на капака му пише AMG, при това съвсем не случайно.
Все пак за бъдещите собственици, които не държат на голямата емблема в средата на радиаторната решетка и залагат преди всичко на пестеливостта, от "Мерцедес" предлагат три напълно достатъчни дизелови двигателя: два 4-цилиндрови 2,2-литрови с мощност съответно 136 и 170 к.с. и един 3-литров V6, който разполага с 224 "коня" и забележителен въртящ момент от 510 Нм.
Стандарт за всички модели, с изключение на най-мощните бензинова и дизелова версии, е 6-степенната механична скоростна кутия със система за промяна на настройките й Agility control.
Вариантът C 350 разполага със 7-степенна автоматична кутия 7G-Tronic, която се предлага като опция и за останалите 6-цилиндрови модификации. За 4-цилиндровите пък може да се поръча 5-степенен автоматик.
Модифицирана е и скоростната кутия на C 320 CDI, за да може да понесе огромния въртящ момент.
В стандартното оборудване за безопасност влизат електронната система за стабилност ESP, спирачен асистент, адаптивни светлини на стоповете, както и доста солиден комплект въздушни възглавници. Системата Pre-Safe и "умните" завиващи фарове се предлагат като екстра.
В интериора впечатление прави логично подредената средна конзола, която е с изцяло нов дизайн, приютила и голям течнокристален дисплей. Мултифункционалният волан също е нов.
Контролните уреди са решени в три кръгли елемента, сред които централно място заема скоростомерът с вграден малък информационен дисплей, вдясно от него е оборотомерът, а третият елемент си поделят уредът за температурата на охлаждащата течност и горивомерът. Всичко изглежда прегледно и без загадки.
Продажбите в Германия стартират в края на март, а Т-моделът, както традиционно се нарича щутгартското комби, ще се появи през есента. За AMG вариантa също ще трябва да се почака поне още половин година.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!