З а деветте месеца на 2008 г. потреблението на безалкохолни напитки е нараснало с 11%. Консумирани са напитки в размер на 1358 млн. л, което е с 140 млн. л повече от същия период на 2007 г., сочи статистика на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки.
Консумацията на бутилирани води се е повишила с 10% и е нараснала с близо 56 млн. л. При натуралните минерални води увеличението е с 9%, а на водите, предлагани в обществения сектор в галони от 19,4 л - с 11%.
Повишено е търсенето на натурални плодови сокове и нектари с 17%. У нас се предлагат над 1000 вида от 60 марки плодови сокове и нектари на наши и чужди производители.
Сравнително високи са продажби на газирани напитки, увеличението при които е с 9%. Консумирани са близо 47 млн. л повече такива напитки.
Търсенето на продуктите тип "кола" е нараснало с 16%, а на тип "портокал" с 18%. При напитките "лайт" продажбите са увеличени с 30%, показва статистиката.
При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, пуншове, разтворими и разреждащи се, потреблението за деветте месеца е нараснало с 11% или с 6 млн. л повече от м.г. При разтворимите прахообразни напитки увеличението е с 19%.
В групите на напитките "студен чай" и "енергийни и спортни" ръстът за деветмесечието е съответно 58% и 54%. Увеличава се делът на продукти от двете групи, произведени в България. Благодарение на тях цените на продуктите, които се предлагат на пазара, се задържат на нивото от предходната година.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!