Та а е най-лошият резултат от времето на дот-ком балона през 2001 г. Нетбуците обаче набират скорост
Приходите от продажби на персонални компютри през четвъртото тримесечие на 2008 година са спаднали с цели 15-20% спрямо същия период на 2007 г., въпреки че точно тогава са коледно-новогодишните празници, традиционно вдигащи обемите на продажбите. Данните са предварителни и са от изследванията на Gartner Inc. Потвърждавайки очакванията на анализаторите, нетбуците се харчат добре, изяждайки дела на по-големите си събратя - ноутбуците.
Макар че броят на продадените по света компютри де факто е нараснал с 1,1% на годишна база, тези постижения бяха засенчени от „резките спадове" в средните цени на продажба за компютрите, сочат от Gartner. Рязкото намаляване на постъпленията, което Gartner очертава, вероятно ще се окаже най-лошото за компютърния пазар от времето на третото тримесечие на 2001 г., когато продажбите отбелязаха 26-процентов спад на годишна база. За разлика от 2001 година обаче, когато спадът бе резултат от яростната ценова война на тогавашния пазарен лидер Dell в отговор на дот-ком срива, сегашният спад е причинен от комбинацията на нарастващите продажби на нетбуци плюс спадащата икономика. Може би е изненадващо, но нетбуците представляват само около 5% от всички продажби на компютри, продадени през Q4, според Gartner.
Според Gartner, Hewlett-Packard остава водещ доставчик на PC в световен мащаб с 19,1% пазарен дял, следвана от Dell с дял от 13,2%. Acer Inc., която направи хит с продажбите на своите нетбуци, е отчела ръст от цели 31,1% на годишна база и се радва на 12,3% пазарен дял. Lenovo (7,1%) и Toshiba (4,7%) оформят челната петица.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!