Е два ли има някой, който да не е разбрал, че има криза. За нея се говори навсякъде - по медиите, между приятели, в бизнеса...
Има хора обаче, които се опитват да гледат на кризата с хумор, както прави рекламната агенция Firstcom. В един от клиповете си тя показва премръзнали служители в компания, защото са спрели парното. Загърнати в палтата си, те разказват за кризата.
Никола Гизлен, директор на Firstcom, споделя: "Идеята е в един момент да си кажеш - не всичко върви толкова зле. Действително човек може да е притеснен в краткосрочен или средносречен план... Аз лично вярвам в човека, най-общо казано... Мисля, че бихме могли да погледнем на живота малко по-различно и небето ще изясни."
Един от примерите за хора, които гледат със смях на кризата е сайтът Fucklacrise.com. Сайтът е създаден от 27-годишната парижанка Люси Мера, останала без работа.
"С настъпването на кризата, трудовият пазар бе обхванат от стагнация. Казах си, че не намирам това, за което мечтая, и се наложи да си го създам. Затова и реших да продължа напред и да направя сайта", споделя тя.
Мера започва да продава и тениски с надпис fucklacrise, които засега се харесват на хора от всички възрасти и среди. Люси е убедена, че кризата се отразява ползотворно на креативността.
На сайта й могат да бъдат открити много песни, клипове и снимки, които третират темата за кризата, но по доста забавен начин.
Една от страните в Европа, засегнати най-силно, е Испания. Само за 2008-а броят на безработните в Испания е нараснал с 1млн. В края на 2009 г. се очаква общият брой на хората без работа в Испания да стане 4 млн.
Въпреки това, често се срещат и такива, които гледат със смях на кризата. Лас Манинитас е ресторант в центъра на Мадрид и освен дневното меню, на дъската пред входа собственикът е поставил и надпис "Забранено е да се говори за криза".
По-интересното е, че това не е единственият пример. Десетки са ресторантите и баровете в испанската столица, които са предприели тази политика. Има и още по-любопитни примери.
Собственик на ресторант, на две крачки от "Пласа Майор" в Мадрид, е отишъл още по-далеч и към забраната за разговори на тема криза е прибавил глоба от 10 евро. Той споделя, че нарушителите си плащат средно по два пъти седмично.
Известно е, че кризите ни връхлитат една след друга. Това вечно състояние на криза поражда философията да се надсмиваме над трудностите и проблемите.
"Светът е оцелял, защото се е смял", това е девизът на известния с хумористичните си традиции български град Габрово.
С обявяване на световната финансова криза габровци реагираха бързо с полезни рецепти за оцеляване, като например прочутата габровска супа с черупки от охлюви, чаша ориз, взета на заем от съседите, и много вода.
За да са още по-пестеливи, те печатат рецептите директно на домакинските престилки.
Присмивайки се над песимизма, обзел мнозина вследствие на кризата, габровци демонстрират находчивост. Те са измислили свой атрактивен начин да печелят от кризата.
Генератор на идеи как да се справим с кризата е Домът на хумора в града. Той е известен със своите сувенири. От тази година на посетителите се подарява по една готварска престилка със щамповано икономично меню.
Печалбата от този иновативен маркетингов подход е привличане на повече посетители, които се заразяват с габровската философия да не вземат всичко на сериозно. Разбира се това е начин и за правене на нетрадиционна реклама на Дома на сатирата.
Габровската философия е с дълбоки традиции. Още в средата на 70-те години на миналия век идеята за хумористичните сувенири тръгва от известния карикатурист Борис Димовски, който прави полу-бар с изрисувани стени.
После той създава поредица от сувенири, актуални и в момента на криза - чаши половинки, лъжичка с дупка, яйца с кранчета. Заедно с всички тези полезни вещи габровци препоръчват да се пие много червено вино, защото от него остава поне боята.
Габровец е шеф готвачът, сътворил страхотна антикрисна рецепта - панирано кисело мляко. Изцедено кисело мляко, паста за панировката и тиган с гореща мазнина- това е всичко необходимо. Правят се малки или по-големи млечни точки и се пържат. Лесно и евтино, смята майсторът на икономичната рецепта Борислав Генчев.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!