Ео оименният филм си остава една от класическите продукции за представата на земляните, какво би могло да се случи, когато извънземните си харесат да поживеят малко сред нас. Превозното средство, с което ще ви срещнем в този брой, ако се бе появило едновременно с излизането на филма тогава, спокойно би могло да мине за технологичен марсиански шедьовър. Не бива да си мислите обаче, че "Пришелецът" днес изглежда стандартно, като дори с основание може да се твърди, че подобна налудничава идея се реализира за пръв път - естествено от най-добрите. По време на изложението в Детройт от началото на тази година специалистите от Daimler-Chrysler решиха да представят на публиката наистина нещо революционно, при това чудовището не е на четири, а на... две колела, което е нещо ново за концерна.
Колоритната грамада носи звучното название Dodge Tomahawk, но удивената публика, а и повечето специалисти и анализатори предпочетоха да изразят удивлението си, като простичко нарекоха творението Daimler-Chrysler Bike.
В двигателя се генерира неистова мощ
Разработването на нестандартното сърце на причудливото возило отнема на създателите му повече от половин година. Основният проблем е разрешаването на неизменния казус при всеки мотоциклет - по-голяма мощност на двигателя, по-ниско тегло. В крайна сметка нестандартният мотоциклет се сдобива с истински вулкан, който му гарантира зашеметяващи динамични показатели.
Dodge Tomahawk е оборудван с десетцилиндров четиритактов V-образен агрегат, с ъгъл между цилиндрите 90 градуса. Разпределителният вал е долноразположен, като всеки цилиндър е с по два клапана. Двигателят е снабден и с електронно регулируема система за впръскване на горивото, като работата на агрегата допълнително се подобрява от системата за моторен мениджмънт.
Работният обем на "дребосъка" е 8277 кубически сантиметра, а степента на сгъстяване е 9.6:1. На мощността биха завидяли и производителите на товарни автомобили. При Dodge Tomahawk камшик се размахва над цели... 507 кончета при 5600 об./мин. Пиковата стойност на максималния въртящ момент е не по-малко зашеметяваща - 712 Нм и се достига при 4200 об./мин. В оборудването е използвана и двустепенна секвенциална скоростна кутия, както и двудисков механичен сух съединител.
При теглото и габаритите властват изцяло американските канони - колкото по-големи, толкова по-добре. Дължината на звяра е 2591 мм, широчината е 704 мм, а височината - 937 мм. Теглото на нестандартното возило също е доста внушително - 680 кг. Разпределението є между предната и задната ос на мотоциклета е в почти идеално съотношение - 49:51.
Динамичните показатели и цената на Tomahawk спират дъха
От 0 до 100 км/ч "Пришелецът" изяжда конкуренцията за 2.5 секунди, след което няма какво да спре Tomahawk по пътя към върха. Всъщност никой досега не се е осмелил да изпробва максималния капацитет на гиганта, но със сигурност се знае, че скуката настъпва някъде доста над 400 км/ч...
Цената на експерименталното двуколесно е почти толкова впечатляваща, колкото и самият супербайк. Стойността на нестандартната хала е астрономическа за мотоциклет. Мераклиите за Dodge Tomahawk, ако все пак последният някога избяга от статута си на студия, ще трябва да се бръкнат с малко повече от 260 000 щатски долара, за да бъдат горди собственици на подобен звяр...
Пришелецът (Мотоакценти)
Едноименният филм си остава една от класическите продукции за представата на земляните, какво би могло да се случи, когато извънземните си харесат да поживеят малко сред нас. Превозното средство, с което ще ви срещнем в този брой, ако се бе появило едновременно с излизането на филма тогава, спокойно би могло да мине за технологичен марсиански шедьовър.
13 февруари 2003, 12:46
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!