Д ве години по-късно се появиха и Bratz, облечени точно като Бритни и останалите идоли на подрастващите. Те се ориентираха към момичетата над 7-годишна възраст, които вече се срамуваха да си играят с Барби.
"Мател" се опитаха да надвият конкуренцията, като през 2003 г. пуснаха шест нови модела под името Flavas, вдъхновени от хип-хопа и... Bratz, но те така и не успяха да се наложат.
Следващият им експеримент - My Scene, накара "Ем Джи Ей ентъртейнмънт" (MGAE.com) да заведат дело за плагиатство. "Мател" от своя страна дадоха под съд свой бивш служител, който участвал в разработването на Bratz.
Все пак Барби си остава най-продаваната кукла и играчка въобще, а филмите й "Barbie of Swan Lake" (2003) и "Barbie: Fairytopia" (2005), които излизат на DVD и видео, редовно оглавяват класациите за детски филми.
Всеки месец уебсайтът на Барби (Barbie.EverythingGirl.com) се посещава от над 50 млн. момиченца, което го прави най-популярния сред момиченцата на възраст между 2 и 11 години.
Куклата е създадена през 1959 г. от Рут Хандлър, която нарекла Барби и Кен на името на своите дъщеря и син.
Най-новата й версия - танцуващата "Let's Dance Barbie", която ще се продава от есента, използва радиочестотна технология и умее да имитира движенията на детето, което си играе с нея.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!