Н овият "Форд S-Макс" бе избран за автомобил на 2007 г. на България, дублирайки успеха си в общоевропейския конкурс, където също бе избран за №1.
Експертното жури в надпреварата, организирана от "Прес-авто клуб България" определи "Тойота RAV4" за победител в категорията 4х4, а Шкода "Руумстър" триумфира при вановете.
Във всяка категория бяха определени по петима претенденти. "S-Макс" успя да се пребори с конкуренцията на "Дачия Логан", "Фиат Гранде Пунто", третото поколение "Опел Корса" и втората генерация на "Тойота Ярис".
При пълноприводните автомобили RAV4 успя да се пребори с конкуренцията на "Шевролет Каптива", новият "Хюндай Санта Фе", "Джип Командър" и GL-класата на "Мерцедес".
При вановете финалистите бяха близнаците "Ситроен Джъмпър"/"Пежо Боксер", "Фиат Добло", "Форд Транзит", "Мерцедес-Бенц Спринтер" и "Руумстър" на "Шкода".
За участие в конкурса е необходимо автомобилите да отговарят на няколко условия.
На първо място трябва да са стъпили на българския пазар най-много една година преди провеждане на надпреварата. Нужно е от модела да са продадени поне 20 бройки или сумата на продажбите да е над 300 хил. лв.
Претендентите трябва да са принципно нови разработки или ново поколение на вече съществуващ модел, но не и фейслифт.
Те се оценяват по няколко критерии - външен дизайн и интериор, двигател и трансмисия, функционалност и удобство, динамика и пътно поведение, сигурност, цена.
За първи път българското издание на конкурса бе проведено през 1998 г., когато приза спечели "Тойота Корола".
Миналата година победител стана "Ситроен C4", а "Сузуки Гранд Витара" се наложи над "Ленд Роувър Дискавъри" в категорията на пълноприводните возила.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!