П о данни на Асоциацията на европейските автомобилни конструктори (ACEA) през март в Европа (страните от ЕС, плюс Норвегия, Швейцария, Исландия и Лихтенщайн) са били продадени 1 822 180 нови леки коли.
В сравнение със същия месец на 2006 г., този резултат е с 0,3% по- слаб. Спадът би бил още по- голям, ако не се калкулират резултатите от България и Румъния, които влезнаха в статистиката на АСЕА през февруари, коментира "Автопрес-2001".
Само на два от петте основни европейски пазара се наблюдава увеличение в продажбите през март.
В Германия беше регистриран спад в размер на 6,6%, във Франция - 3,8%, а в Испания - 0,4%. Положителни резултати бяха постигнати в Италия - ръст от 2.4%, и във Великобритания - ръст от 3.1%.
По данни на АСЕА през първата четвърт на 2007 г. в Европа са били закупени общо 4 220 019 автомобила, което представлява спад от 0,2% в сравнение със същия период на 2006 г.
Продажби през март 2007 г. (първи три места):
Volkswagen Group - 341 755 автомобила (ръст от 2,2%)
Volkswagen - 174 849, спад от 1,1%
Audi - 74 242, ръст от 5%
Seat - 43 578, ръст от 8,2%
Skoda - 48 424, ръст от 4,6%
PSA Group - 230 080 автомобила (ръст от 0,3%)
Peugeot - 127 945, ръст от 0,8%
Citroen - 102 135, спад от 0,2%
Ford Group - 217 639 автомобила (ръст от 1,3%)
Ford - 167 836, ръст от 1,9%
Volvo - 30 752, ръст от 6,6%
Land Rover - 12 579, спад от 11,4%
Jaguar- 6 472, спад от 8,3%
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!