"Матен" дава подробности за нощта на земетресението и смята, че властите въобще не са успели да реагират на труса. Отзвук от земетресението в Алжир откриваме и на страниците на "Паризиен". В него се споменава за страха на алжирците от засегнатите зони да се върнат по домовете си, дори те да са останали непокътнати. По-голяма част от населението е предпочела да прекара нощта на открито.
Същевременно по страниците на пресата отново шества думата "Ал Кайда". Излизащият в Париж англоезичен вестник "Хералд Трибюн" предава думите на дясната ръка на Осама бин Ладен Айман ал Зауахири, който призовава мюсюлманите към атентати срещу САЩ и техните съюзници. Думите на Зауахири са излъчени от сателитната телевизия "Ал Джазира". "Хералд трибюн" подчертава острата реакция на Белия дом срещу това, като американската администрация е призовала щатските телевизии "да премислят два пъти", преди да излъчат посланието.
И една снимка тази сутрин от "Дейли Нейшън", който излиза в Найроби. Тя е илюстрация на повишаване на нивото на тревогата в САЩ. На снимката от Найроби виждаме министърът на транспорта лично да инспектира новите системи за сигурност заедно с Джони Карсън, американски посланик в Кения.
И като говорихме доскоро за "Ал Джазира" и за телевизия, в статия, публикувана в "Либерасион" еврокомисарят Крис Патън настоява да има френска Си Ен Ен. Но според Патън тази френска глобална телевизионна програма няма да стане съперник на Си Ен Ен, ако (какъвто ще бъде случаят) нейните фондове се ръководят от френското правителство. Според Крис Патън доверието и силата на такава френска телевизия ще зависят от нейната независимост.
"Франс соар" пък търси изход от проблемите, очертали се пред френското образование. И там нещата са в пряка зависимост от модела на пенсионната реформа.
И накрая, нека приключим с фестивала в Кан. С един филм, който шокира. Миналата година това стана чрез бурните сцени на филма "Необратимо", а тази, настоява днешната френска преса, чрез една единствена сцена от филма "Браун Бъни", забавния заек, дело на американеца Винсънт Гало, в който камерата следва моторист по американските пътища.
Героят плаче, мисли над съдбата си, търси тази, която обича. Той я намира и ето "сцената", която всички френски, а и световни издания описват, при това проследена в едър план. "Либерасион" излиза тази сутрин с трудно преводимо на български название, което ни връща най-вече към любимия на сензационната ни преса израз за "малките музикални форми". "Паризиен" разказва, че далата в Кан много се е смяла на сцената, но имало и освирквания. А католическото издание "Ла Кроа" не крие, че намира този филм за....отегчителен. Мнение, което, може би, не се споделя само от актьора, изпълнил въпросната роля.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!