Клопката се затяга около френските войни. "Либерасион" дава име на капана и то е "мисията невъзможна". Изданието публикува мнението на генерал Бет, командващ операция "Ликорна". Вестникът пита дали френските сили трябва да останат в Кот д'Ивоар няколко месеца. А генерал Бет отговаря, че няма крайна дата.
По план французите е трябвало да останат няколко седмици, но нещата, както всички видяхме, се задълбочиха. В същото време "Фигаро" дава думата на Закариас Коне, военен шеф на Патриотичното движение на Кот д'Ивоар във Вавуа. Според Коне французите са предатели, които обслужват единствено собствените си интереси относно какаото и кафето. Закариас Куне предупреждава, че действията на движението му ще достигнат и Абиджан. Днес там се очаква да пристигне френският външен министър Доминик дьо Вилпен.
"Паризиен" публикува интервю с него. "Става дума за кризисна ситуация с двоен риск", посочва министърът. И уточнява: усложняване на вътрешната сигурност и дестабилизиране на целия регион. Дьо Вилпен призовава към трезво отношение към проблема. Според него без Франция катастрофата вече щеше да е факт в Кот д'Ивоар. Външният министър допълва, че политическият изход зависи от всеобщо политическо усилие.
Във Франция безпокойствата са около мазутното петно, което достигна френското атлантическо крайбрежие. "Паризиен" цитира кмета на малката югозападна община Леж. Той сравнява мазута с дъвка, която е много трудно да се изчисти. Спасителните екипи откриват десетки умиращи чайки и чайкоподобни птици, облени в мазут и задушени. Според Лигата за защита на птиците това е лошо предизвестие. Тъй като засегнатите птици винаги изпреварват самите петролни петна.
Засега по бреговете има само мазутни топки, които мъже в специални гащеризони събират в кофи. Ето защо техниката им изглежда нищожна пред очакваната катастрофа. Освен това доброволците ще бъдат далеч по-малко в сравнение с броя им преди три години, когато потъна танкера "Ерика". Сега много екологични организации отказват да изпратят свои доброволци.
Във "Франс Соар" откриваме причината за този отказ. Вестникът публикува мнението на председателката на базирана в Биариц асоциация. Тя си спомня операциите след потъването на "Ерика". "Когато работата приключи, разбрахме, че продуктите, които сме събирали, са силно токсични и канцерогенни. Готови сме да се включим, когато става дума за екологична катастрофа. Сега обаче става дума за индустриална катастрофа и гледаме с отвращение на всичко това", посочва еколожката.
Отново във Франция. Все още много са въпросителните около аферата със служителя в багажното отделение на летище "Роаси-Шарл дьо Гол". Припомням, че в колата на служителя бяха открити оръжия и експлозиви. Семейството на французина от алжирски произход говори за заговор, разкрива "Либерасион".
"Фигаро" обаче изглежда е убеден във вината на мъжа. Аргументите на вестника са, че по седалките на колата са открити следи от експлозив, а ключове от автомобила притежава единствено заподозреният. "Либерасион" обаче подчертава, че следите по оръжията и експлозивите не са на багажния служител. Поне това сочат предварителните резултатите от следствието.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!