Коя е всъщност "Балкан еър тур"?, логично задава въпроса "24 часа". Компанията е вписана в регистрите на Софийския градски съд през 1991 г. като дъщерна на "Балкан". Предметът й на дейност е комплексни туроператорски и агентски туристически услуги, международен туризъм и др. През септември 1998 г. тя става собственост на летище "София".
Прехвърлена е с други имоти на "Балкан" при замяна на дълг срещу собственост, сочи справката, направена от часовия вестник. Финансирането на новата авиокомпания ще бъде осигурено от фискалния резерв, обяснява "Труд" и не пропуска да отбележи, че в него вчера по данни на финансовия министър Велчев е имало 4 млрд. лева. Наливат 25 млн. лева в новия "Балкан" и го продават, оповестява решението на финансовия министър "Новинар". След това компанията ще бъде бързо приватизирана.
Вложените пари щели да се върнат бързо, тъй като 49% от компанията ще бъдат предложени на стратегически инвеститор, а държавата ще запази контролният пакет от акциите, помества обещанието на финансовия министър Велчев Монитор. Планира се възможно най-бързо авиокомпанията да бъде приватизирана като държавният дял ще е над 50 на сто, цитира "Труд" казаното и от транспортния министър Пламен Петров. Но няма да спират полетите на фалиралия превозвач, отбелязват вестниците.
Полетите на "Балкан" бяха официално възстановени в 15:55 ч. вчера след скандал между синдици, профсъюзи и транспортен министър. Тогава за Германия отлетя "Боинг 737-300" на компанията, информира "Стандарт". Договорено е самолетите да не спират да летят един месец след обнародването на съдебното решение за обявяването на "Балкан" в несъстоятелност. Целта е да се даде достатъчно време на новосформиращия се национален превозвач "Балкан еър тур" да бъде дезигниран по повече редовни международни линии, изтъква изданието.
От "Булгартабак" замириса на оставки. Така "24 часа" коментира фактите около другата скандална приватизационна сага. Причина за този коментар е решението на Върховния административен съд, което отменя избора на купувач за холдинга. Агенцията за приватизация е нарушила императивната разпоредба от Наредбата за конкурсите, тъй като не е искала участниците да подобрят офертите си, изтъква "24 часа".
Заради "Булгартабак" НДСВ иска главата на Василев, по-директен е "Новинар". Вицепремиерът трябва да поеме политическата отговорност, ако се окаже, че сделката за "Булгартабак" е можела да бъде по-изгодна, помества изданието мнението на царския депутат Камен Влахов по повод решението на съда. Приватизаторите са длъжни да продават холдинга на по-висока цена, обявиха червени и сини, добавя "Стандарт".
Не искам да коментирам решението на съда, защото не съм подробно запознат с него, но ситуацията, която то създава, не е в полза на националните интереси, отразява и реакцията на вицепремиера "Новинар". "Не се чувствам бламиран", твърди Николай Василев в директно интервю за "Труд". На въпроса какъв е шансът на Агенцията за приватизация при обжалването? министърът е оптимист: "Голям."
Може би, ако "Табако холдинг" наистина вдигне цената на "Булгартабак", както заяви директорът на компанията Аугустин Залдуеги, отбелязва "Труд". И българинът е оптимист, макар и беден, пише "Дума", като се позовава на изводите от огласените от Националния статистически институт данни от наблюдението на потребителите през октомври т.г. Наблюдението сочи, че 63,9 на сто от българите "свързват двата края", други 18,9 на сто затъват в дългове.
На фона на влошеното финансово състояние на хората България продължава да бъде най-евтината страна в Европа. С най-ниска покупателна способност сме, на последно място сме по заплати, допълва "Труд". 92% от нас са уморени, търсят спасение в ракия и цигари, сред първите сме по смърт в Европа, топят ни бедност и смърт, констатира и тъжното проучване на синдикатите, огласено от "24 часа".
"За мен се грижи Германия, затова успявам да живея тук", споделя с читателите на "Дневник" режисьорът Теди Москов. Интервюто е провокирано от двете награди на дебютния филм на Теди Москов "Рапсодия в бяло" на международния кинофестивал в Киев.
"Ако работех в България, щях да умра от глад и щях да правя глупости по телевизията, за да си изкарвам прехраната." "Хаос. Безмислено щапуркане на хора в различни посоки за дреболии. Огромното желание на всеки българин, който кара кола, е да стигне преди теб на светофара и да чака на червено", разкрива виждането си за България днес режисьорът.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!