Който казва крал, казва и двор, припомня една стара максима "Експрес". И от своя страна се пита кой ще е сивият кардинал на президента, като публикува за целта списък от 100 кандидати. Сред тях са Ален Жюпе, Никола Юло, Робер Намиас (директор на информацията на Първи тв канал) и големият предприемач Франсоа Пино.
Премиерът Рафарен пък може да бъде видян по кориците на "Пари мач" и "Поен". Последното издание вече е уловило спецификата на изразите му и дори говори за "рафарениади". Няколко примера: "Скромността не се заявява, това се вижда", "Оставаме пилоти на самите себе си" и "Добрите къщи винаги привличат". Ален Женестрар в "Пари мач" пък обяснява формулата "Рафарен$ така: добър боксьор с провинциален чар.
Седмичните издания не пропускат от поглед и победените в изборите. "Фигаро магазин" улавя сълзите на Мартин. Става дума за Мартин Обри, бита на изборите от млад вълк от президентското мнозинство. Изданието твърди, че поражението на "дамата на 35-те часа" е било едно от най-сладките победи на десницата. Сълзите на Обри обаче вървят с радостта на Франсоа Оланд, първи секретар на социалистите, преизбран в Тюл, както се убеждаваме от фотографиите в "Нувел обсерватьор".
И като говорим за победители и победени, малко спорт. "Ве Ес Де" отново ни връща към загубата на френските национали чрез много свидетелства, включително и от Интернет. А също и с пародии на рекламите, въплъщавани от тях. Читатели от своя страна предлагат преди мачовете на петлите да не се свири "Марсилезата", а примерно "Money" (Пари) на "Пинк флойд".
"Журнал дьо диманш" пък се спира на загубата на Сенегал и победата на Южна Кория. И като говорим за Африка, няколко репортажа в "Експрес". Кои са белите вещери на черния континент? - пита изданието и съзира скрити амбиции на рекламния бизнес в лицето на хора като Жак Сегела и Клод Марти да измъкват доста пари от джобовете на африканските лидери.
И накрая - "Фигаро магазин" ни призовава да изберем кои са най-хубавите "спейс" (пространства) на планетата. С този жаргон обозначават места, които са наполовина хотели, наполовина балнеоцентрове. Сиреч - здраве чрез вода. А "Пари мач" е най-впечатлен от новата реклама, която е приел да изнесе на плещите си звездата на фугбола Пеле. Защото тя е на тема хормоналните смущения. Защо приех да ви говоря за тези проблеми?, пита Пеле по време на рекламния клип. И с усмивка отговаря: чисто и просто, защото съм човек.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!