В Министерство на транспорта бяха подписани договорите между "Метрополитен" ЕАД и избраните изпълнители за изграждане на двете отсечки от проекта за разширение на метрото в София.
Официални гости бяха министърът на транспорта Петър Мутафчиев и кметът на Столичната община Бойко Борисов.
След тръжна процедура за изпълнител на отсечката от пътен възел "Надежда", Централна гара, пл. "Св. Неделя", бул. "Патриарх Евтимий" с дължина 3,8 км и четири метростанции комисията е класирала на първо място "Доуш Иншаат ве Тиджарет" АД. За изпълнението дружеството трябва да плати близо 330
млн. лева.
Отсечката от бул. "Патриарх Евтимий", НДК, бул. "Черни връх" с дължина 2,6 км и 3 метростанции ще бъде изградена от обединение "Метро Трейс". Стойността на този проект е близо 142 млн. лева.
Проектът за разширение на метрото в София от пътен възел "Надежда" до бул. "Черни връх" е предвиден за финансиране от оперативната програма "Транспорт" с бюджет 185 190 000 евро.
Вследствие на повторното обявяване на процедурата и предложенията на класираните на първо място фирми, цената на изграждане на проекта е намалена с 84 млн. лв., а недостигът на финансов ресурс, заради разликата между индикативния бюджет на проекта, предвиден в програмата и тръжната цена на двете отделни отсечки, е на приблизителна стойност 109 млн. лева.
Този бюджет трябва да бъде осигурен от бенифициента, за да бъде разрешено започването на проекта, отбеляза ръководителят на управляващия орган на програмата Нели Йорданова.
Договорите влизат в сила от датата на получаване на писменото уведомление от страна на "Метрополитен" ЕАД до съответния изпълнител, добави тя.
Обединението "Метро Трейс" единствено от всички кандидати за извършители на участъка е предложил при изпълнението да не бъде спирано движението в кръстовищата на обекта. Фирмата ще санира отделни участъци, строени преди около 25 г. - тунели в участъка между НДК и хотел "Хемус". Изпълнителят ще предлага и защита на сградите в зоната на влияние на строителството.
Цената на изпълнение на подписаните договори за проектиране и изграждане на двата участъка е твърдо договорена и не подлежи на промяна, заяви кметът Борисов.
Той каза, че срокът на строителство е 45 месеца и при неговото просрочване се предвижда неустойка в размер на 0,05 процента от стойността на договорите за всеки просрочен ден, което е равно на 164 хил. лв. на ден за първия участък и 70 хил. лв. на ден за втория участък.
При по-голямо просрочване тази неустойка може да достигне до 20% от стойността на отделните участъци, посочи Борисов.
След завършването на проекта по програмата и извършването на паралелно строителство от общината се предвижда през 2012 г. метрото в София да има две линии с обща дължина около 31 км и да превозва на ден над 420 000 пътници.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!