Ка ато в средата на 90-те вече бе сигурно, че Mercedes ще излезе на пазара на високопроходими автомобили с още един модел, скептиците бяха много. Никой не смяташе, че новият МL ще се наложи на фона на легендарната G-класа. М-класата на Mercedes обаче опроверга съмненията и, въпреки немалкото конструктивни недостатъци, в началото на тази година от конвейра слезе 500-хилядният автомобил от този модел. Това постижение е впечатляващо не само заради голата цифра, но и заради факта, че тази бройка е постигната от модел, който се откроява с една единствена модификация на каросерията. Разликата е в моторизацията, а всъщност тя е и доста разнообразна.
Съвсем естествено е от новото поколение на М-класата да се очакват същите, а защо не и по-големи пазарни успехи. Всъщност, очевидно е, че щутгартци се целят в значително по-обширен пазарен дял в сравнение с настоящия "лачен" всъдеход. Към класа на пълноприводните автомобили ще се присъединят поне пет модификации на базата на бъдещия ML:
- ML - пряк наследник на сегашния модел. Ще дебютира в средата на 2005 г.
- MLX - модификация с удължена с 205 мм база, края на същата година.
- GST - спортно високопшроходимо комби на базата на стандартния ML. Ще бъде представен в началото на 2005 г.
- GST-X - на базата на дългия всъдеход. Премиера половин година по-късно.
- CST - концепцията на този автомобил ще е подобна с тази на GST, но ще се конструира на базата на новата А-класа. Този модел ще видим догодина.
В по-далечно бъдеще на пазара се очаква да излезе и модел с обозначения MLT, който да запълва сегмента между CST и GST.
Настоящият ML може да се определи като всъдеход с приоритетно шосейна насоченост, но при наследника му ситуацията ще е по-различна. Инженерите от Щутгарт са решили да положат повече усилия в посока подобряване на проходимостта. Това ще помогне не само в пряката битка с BMW Х5, но и срещу други скъпи пълноприводни автомобили като Porsche Cayenne и VW Touareg.
Най-революцоинното в новата М-класа ще е самоносещата каросерия. Този похват е избегнат при настоящия модел заради някои пречки при производствения процес. Настоящата конструкция е изключително здрава, но твърде тежка за съвременните автомобили. С новата самоносеща каросерия ще се подобри значително и проходимостта, тъй като ще е възможно монтирането на ниворегулатор. За версията с дълга база той ще е сериен, а за тази с къса ще се предлага като опция срещу доплащане. Такъв вид каросерия би позволил монтирането на три блокируеми диференциала, което веднага отваря възможността за конструиране върху тази платформа на наследник на G-класата.
Съвсем естествено е, че електрониката в новата М-класа ще намери още по-широко приложение. Системата за контрол на сцеплението ETCA ще предотвратява пребоксуването на отделни колела чрез лека намеса на спирачната система или намаляване на подаваната мощност от мотора. Доработки ще се правят и по системата ESP. Тя в комбинация със скоростната кутия и двойното предаване ще имат за цел да помагат не само при изкачване по баири, но и при слизане по стръмни наклони. Тази функция на ESP ще наподобява използваната и сега при BMW-Hill Descent Control.
Първоначално идеята на Mercedes е била да оборудва новия ML с новото поколение бензинови двигатели с директно впръскване. Основната пречка е била лошото качество на горивото на американския пазар, който засега си остава основен за този модел на щутгартци. ML ще дебютира с 3.7-литровия агрегат на стария ML 350. Другите бензинови мотори ще са с обем 5 л (296 к.с.) и 6.3 л (400 к.с.) за AMG-то. Двата коронни дизела 270 CDI и 400 CDI сигурно ще отпаднат, а на тяхно място ще се предлагат други с около 190 и 215 к.с. Те ще са шестцилиндрови, V-образни.
С новия модел на "лачения" си всъдеход от Mercedes най-вероятно ще затворят устите на всички, които изтъкват недостатъците на сегашния ML.
Предпремиерата на една легенда (Технологии)
Когато в средата на 90-те вече бе сигурно, че Mercedes ще излезе на пазара на високопроходими автомобили с още един модел, скептиците бяха много. Никой не смяташе, че новият МL ще се наложи на фона на легендарната G-класа. М-класата на Mercedes обаче опроверга съмненията и, въпреки немалкото конструктивни недостатъци, в началото на тази година от конвейра слезе 500-хилядният автомобил от този модел.
20 февруари 2003, 14:38
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!