А мериканската интернет компания "Яху" (Yahoo.com) се подготвя да направи промени на няколко популярни секции от уебсайта си следващите месеци. Този ход цели отварянето му към материали и услуги на конкурентни компании, коментира АП.
Промяната, която бе представена миналата седмица пред журналисти, представлява ключова стъпка в усилията на "Яху" да възвърне позициите си, които компанията загуби заради конкуренцията на интернет гиганта "Гугъл" (Google.com) и някои сравнително нови и бързо набиращи популярност сайтове като MySpace и Facebook.
Предишните слаби резултати на "Яху" доведоха до спад на печалбата й през последните две години, което предизвика драматично понижение на пазарната стойност на групата.
В резултат на това тази година от "Майкрософт" (Microsoft.com) предложиха оферта за придобиване на търсачката.
С 500 млн. потребители по света "Яху" се надява да възвърне отново предишния си образ, като се превърне във все по-необходимо средство за хората, сърфиращи в интернет, както и за рекламните компании.
Като част от този процес компанията, чиято централа се намира в Сънивейл, извършваше все по-голям преглед на съдържанието на други уебсайтове и разширяваше рекламната си мрежа.
"Яху" планира да продължи първата основна промяна на дизайна на сайта си, която компанията предприе през май 2006 г.
Новият дизайн ще позволи на компанията да въведе повече миниуслуги, известни като "widgets" ("джаджи"), при персонализирани версии на официалната страница на компанията, посочи Аш Пател, изпълнителен вицепрезидент на подразделението на компанията за потребителски продукти.
Друга известна интернет група Ей Оу Ел (AOL.com), собственост на американския медиен гигант "Тайм Уорнър" (TimeWarner.com), обяви подобни промени тази седмица, отваряйки официалната си страница за съдържанието компаниите конкуренти