- Качеството на косата се разделя на три категории. Най-хубава е индийската, след това - европейската, и накрая е азиатската.
- Тя трябва да е с еднаква дебелина и от двата края (REMY HAIR).
- Слагайки екстеншъни, грижите се увеличават двойно. Също така, не бива да ползвате обикновени гребени или четки с топчета. Морската вода и хлорът в басейните са бич за допълнителната коса.
- Удължения могат да се поставят и на къса коса, достатъчна е дължина, колкото да покрие мястото на прикрепване.
- Не е препоръчително да правите драстични промени с цвета на допълнителната коса, например от русо - черно, или обратното. Няколко тона нагоре или надолу с безамонячна боя няма да я повредят.
- При подбора косата се обработва по специфичен начин, затова цената на качествената е висока.
Любопитно
На юг от Индия се намира храмът "Тирупати", посещаван ежедневно средно от 10 000 индийци. Те даряват на бога на богатството косите си. Извършват тази процедура няколко пъти през живота си.
Почти 700 фризьори денонощно бръснат вярващите - жени, деца, мъже (последните се разделят и с мустаците и брадите си). Косата се събира от служители на кастата на недосегаемите и я откарват в Мадрас, където веднъж в месеца се провежда търг.
Измитите и дезинфекцирани коси се превозват до Италия, където ги боядисват с помощта на щадяща технология, употребявана при окраската на кашмир. Става въпрос за 36 натурални цвята, 14 "crazy" (син, фуксия и др.) и четири варианта на дължина - от 20 до 60 сантиметра.
Храмът в Тирупати върти трескав бизнес, търгувайки с коси. Много от 20-те милиона ежегодни посетители бръснат главите си в знак на признателност, че съдбата им е поела в положителна посока. Само през миналата година храмът е спечелил от търгове за коса 5,6 млн. долара.
Въпреки че Индия е само малка част от световния бизнес с коси, в сравнение с лидера на пазара Китай, цената на т.нар. "индийска храмова коса" е най-високата.
Според специалистите в областта индийската коса е по-тънка от китайската и повече прилича на европейската и американската, затова клиентите я предпочитат.
Един от най-известните купувачи на коса е жителят на Бангалора Майур Балсара. Поне веднъж в месеца той пътува пет часа до "Тирупати" и пазарува тонове материал.
Във фабриката на Балсара се чува само потракването на гривните на работниците, които "промъкват" храмовата коса през дълги метални зъбци на чесало. С тренирани движения я сортират по дължина, след това я почистват и дезинфекцират.
Балсара я изпраща на единствения си клиент - "Great Lengths International" (чийто представител за България са "Магама"). Неин основател е Дейвид Голд.
След като купи кичур коса, той я боядисва и я снабдява с патентования кератинов накрайник. Оттам тя поема към международните дистрибутори. Само салоните за красота в САЩ взимат по 1500 до 3000 долара за вплитане на допълнително коса.
Салоните печелят повече от нас, твърди Голд. Но и неговата сметка не е за подценяване. Ежегодният му приход е около 70 млн. долара.
През миналата година САЩ изнасят коса за целия свят за 47 млн. долара. На световния пазар най-големият конкурент на индийската коса е европейската, но тя е по-скъпа и по-трудно се намира. При това не подхожда на всеки.
Сюзан Липсън, специалист в тази област, твърди, че "европейските коси са прекалено гладки, затова е важно клиентът да има избор".
Голд обича да контактува със знаменитости. През юни, ден преди сватбата на дъщеря му, той стоял до басейна във вилата си в Рим, когато на вратата позвънила Лиза-Мари Пресли с молба спешно да й намери коса. По думите на Голд му бил необходим час, за да организира доставката в хотелската й стая.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!