София стана домакин на благотворителното събитие "Eclipse 2007", организирано от "Сент мениджмънт", "Мазини евенти" и "Нова филм" в подкрепа на борбата на фондация "Фейс ту фейс" (Face to Face) срещу трафика на хора и насилствената проституция.
Целта на инициативата е да се превърне в традиция, като събраните средства ще се предоставят за финансиране на превантивни и образователни дейности и медийни кампании, със специално внимание към най-уязвимите групи на обществото - децата, подрастващите и младите хора, които лесно се изкушават от перспективата за бърза кариера и безболезнено изкачване към върха.
"Сент мениджмънт" (Scent Management) е международна компания, която ще разшири своя обхват на дейност в България и чрез откриването на специално училище в София през септември, което да предлага два курса - формиране и развитие на личността при младите хора и подготовка на професионални кандидат-модели за международния подиум.
Албена Петрова от "Сент мениджмънт" вярва, че формирането и развитието на личността са основни умения и прилагането им в реалния живот чрез усилена работа и постоянство е от огромно значение за постигането на личните и професионалните цели на възпитаниците й.
- Албена, какви са личните ти мотиви да застанеш зад проекта "The Eclipse 2007"?
- Децата ни са сериозно застрашени, тъй като нямат изградена ценностна система. Много от тях имат психологически проблеми заради липса на подкрепа от страна на родителите им. Много хора се възползват от слабостта им и им отправят т.нар. "неприлични предложения". Моята цел е да подготвя децата така, че те да могат да вземат независими решения и да не се поддават на непроверени изкушения.
- Кой те подкрепя в това начинание и по какъв начин?
- Световнопризнати модели, модни дизайнери, артисти, музиканти, публични личности, постигнали успеха си с труд, талант и желание. Между тях са генерал Бойко Борисов и министър Вълчев. Както и академик Светлин Русев, който освен че безвъзмездно дава свое произведение, е и главен консултант на селекцията на творците-участници в търга за благотворителност, организиран с цел набиране на средства за събития, свързани с дейността на фондацията "Фейс ту фейс" за превенция и борба с трафика на хора и насилствената проституция.
- Защо избра точно "Фейс ту фейс"?
- Защото са се захванали с една много благородна кауза. Темата по принцип е трудна за обсъждане и още по-трудна за доказване, но трафикът с хора съществува и е опасен за младото поколение. Това, което желаем да постигнем на този етап, е по-голям контрол сред подрастващите, както и да дадем повече информация на родителите, които трябва да са наясно, че всяко дете може да се превърне в жертва на трафика на хора.
- Какво се надяваш да постигнеш с курса за формиране на личността?
- Надявам се бъдещите кадри в родния моден бизнес да бъдат по-добре подготвени и това да стане по безболезнен за тях начин. Целта ни е да избегнем неподготвени кадри да попаднат на модния подиум в чужбина, защото това може да въвлече тях самите в по-големи разходи, трудности и дори разочарование и да се превърне във фактор, който да ги тласне към общуване с трафикантите на хора и така те да попаднат в мрежата за насилствена проституция.
- А какво ще включва курсът за формиране на кандидат-модели?
- Изграждане на персонален стил в облеклото и общуването, грим, естетична и козметична поддръжка, спортна подготовка, балет, коригиране на стойка и поведение, консултации с диетолог, последни техники в ходенето на модния подиум, хореография на ревюта, техника на работа пред камера... Не на последно място ? съставяне на професионален фотоалбум и видео- клип.
- Светът на модата по принцип не корумпира ли дори и най-невинните си участници заради фактори като напрежение, конкуренция, интереси...? И ако да, какъв е начинът да се предпазиш?
- Не и когато въпросните "участници" имат добре изградена ценностна система. Въпреки това е наложително да се информират добре, преди да поемат по този път. Родителите им трябва да са по-отговорни и по-добре да ги възпитават, да ги поддържат в техните начинания, да се интересуват и да толерират заниманията им. Да проявяват съмнение, когато става въпрос за подписването на каквито и да е договори, обвързващи децата им със странни каузи.
- Неотдавна във Великобритания започна дискусия за това дали моделите наистина трябва да са така анорексично слаби. Важи ли това за столицата на модата Милано?
- Да, Милано пое също тази тенденция, но това не означава, че в бъдеще ще можем да лансираме закръглени модели. Обиколката на ханша на един модел не трябва да надвишава 92-93 см при височина 180 см. Ако това представлява трудност поради спецификата на физиката, например костна система, "бъдещите модели" трябва да се откажат навреме, защото нито една работа не заслужава подигравка със здравето, колкото и добре платена да е тя.
- Смяташ ли, че един модел трябва да продължи да се появява професионално на подиума, след като навърши 30 години?
- За мен няма възрастова граница, ако един модел изглежда добре и се чувства добре на подиума или пред камерата. Да, потрудно е след тази възраст да се лансираш на световно равнище, но не напълно не-възможно.
Миналата година взех момиче на 30 години и независимо, че имахме доста трудности при налагането й, днес тя продължава да работи в комерсиалната сфера на нашия бизнес.
- А как ще обясниш феномена Кейт Мос?
- Тя изглежда все още много добре, въпреки стила си на живот, който рано или късно ще й се отрази пагубно.
- Какъв е процентът на момичетата, които според теб се впускат в тази професия именно заради комбинацията "секс, наркотици, рокендрол"?
- Модата разглезва, но пак повтарям, това много зависи от личната морална система на модела, от неговия интелект и подготовка. Оттам нататък средата трудно може да пречупи силния и добре изграден характер.
- Можеш ли да разпознаеш "топмодела" от пръв поглед?
- Мога да разбера дали има физически данни, но не мога да преценя дали има характер, за да стигне до върха. Пътят е труден, но не и невъзможен за българските модели. Нашият пазар би могъл да им даде достатъчно добра материална подкрепа, за да си осигурят силен старт навън. Надявам се и българските модни клиенти да спрат с така наречените "неприлични предложения", за да направят пътя на момичетата към върха по-лесен.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!