П овишението на цената на бирата вече е факт, а повишаването й оттук нататък вече ще бъде свързано само с поскъпването на суровините и материалите, съобщиха представители на компании, които членуват в Съюза на пивоварите.
Поскъпването на бирата е значително по-ниско от нивото на инфлацията, каза председателят на УС на Съюза на пивоварите в България Владимир Иванов.
Тази година реколтата от ечемик и хмел, които са суровини за производство на бира, са много добри спрямо 2007 г., но не може да се очаква поевтиняване на бирата, смятат пивоварите.
Марките на "Карлсберг България", например са с повишение на цената от 8%за една година, съобщи генералният изпълнителен директор на компанията Александър Грънчаров.
Потреблението на бира е 70 литра за 2007 г. на човек от населението. В Европа най-голямо е потреблението в Ирландия - 160 литра, в Чехия и Германия пият по 130 литра на глава от населението.
Най-голямото отчетено потребление у нас е било през 1990 г. - 87-90 литра на човек, съобщи Иванов.
Износът на българско пиво сега е около 2% от производството, но се увеличава с 80 процентни пункта за една година. Основни пазари са Румъния, Унгария, другите страните от региона, както и държавите, където през последните години са емиргрирали българи - САЩ, Италия, Испания, Португалия и Гърция.
От края на юни 2007 г. до 30 юни 2008 г. най-голям дял в производството на бира у нас има "Загорка"АД - 1 710 053 хектолитра. Следва "Каменица" АД с 1 542 362 хкл., "Карлсберг - България" АД с 1 459 542 хкл., "Болярка" АД с
533 619 хкл. и "Ломско пиво" със 123 951.
Инвестициите на фирмите в бранша за първата половина на годината са 70 млн. лева, при 77 млн. лева за първото полугодие на миналата година. Най-голям дял от инвестициите през тази година се пада на "Карлсберг-България" - 37 млн. лева.
Европейското първенство по футбол не се е отразило на консумацията на бира, защото тези първенства се правят в сезон, когато тази напитка и без това е най-консумирана, добави Иванов. По принцип употребата на бира през лятото е четири пъти по-голяма спрямо зимата, уточни той.
Около 70% от бирата у нас се продава в магазините, а останалата част - в заведенията, съобщиха от асоциацията. Делът на продаваната бира в пластмасови опаковки започвала да намалява.
Най-големият производител на бира в САЩ компанията "Анхойзер-Буш" (Anheuser-Busch) е дала съгласието си да бъде погълната от белгийската пивоварна група "ИнБев" (InBev) за 52 млрд. долара.
Информацията бе потвърдена официално от белгийската компания.
С тази сделка за първи път в историята на САЩ контролът върху пивоварната промишленост в страната се поема от чужденци, отбелязва "Уолстрийт джърнъл".
"ИнБев" е една от най-големите компании в света в пивоварната промишленост. Тя произвежда бира с марките "Стела Артоа" и Beck's, а в България - и "Каменица", "Астика", "Старопрамен", "Плевенско пиво".
В официалното потвърждение за сделката се посочва, че двете компании са споразумели за цената от 52 млрд. долара или близо 70 долара на акция.
"Анхойзер-Буш" е най-голямата пивоварна в САЩ, която притежава 12 американски завода за бира и има филиали в редица страни по света. Компанията произвежда над 60 вида бира и други алкохолни напитки. Делът на Анхойзер-Буш от американския пазар на бира е 48,4%.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!