От януари в партньорската търговска мрежа на Samsung Electronics потребителите имат възможност да избират между седем ноутбука и нетбука Samsung, създадени в отговор на различните предпочитания и навици.
Шакир Ахмедов завършва Техническия Университет във Варна и се дипломира като инженер по Микроелектроника. От 1997 г. до 2010 г. заема различни ръководни длъжности в "К&K Електроникс", където активно взима участие в налагането на марката Samsung на ИТ пазара. От миналата година той е Мениджър ИТ Продукти в българския клон на Samsung Electronics.
- Samsung предлага преносими компютри на световните пазари от години. Кое наложи стъпването на българския пазар точно в този момент?
- Предлагането на продукти на Samsung на определен пазар не е самоцел. Преди да се случи това, се извършват наблюдения и задълбочен анализ. Изборът на момент, в който Samsung да навлезе на българския ИТ пазар, е продиктуван от глобалната стратегия на компанията да навлиза само на пазари, където обемът продажби в дадена категория е минал определени прагове.
- Каква е пазарната ви цел?
- Отговорът се крие в историята на компанията. Когато Samsung стъпва на пазара на телевизори, мнозина са учудени и предубедени в успешното й присъствие. Същото се случва и с пазара на мобилни телефони, монитори, мултифункционални устройства, професионални екрани и т.н. Днес Samsung e лидер във всички тези категории, а в почти всяко домакинство в България има уред Samsung.
Лидерството на пазара на преносими компютри обаче не е наша основна цел за тази година. По-важното в началото е да достигнем до потребителите, те да се убедят в качествата и предимствата на нашите продукти, да ги направим по достъпни.
- Samsung вече предлага преносими компютри на българския пазар. Какви са основните им предимства?
- На първо място това е надеждността, която продуктите Samsung гарантират на потребителите. Имаме предимството да предлагаме компютри, съставени от компоненти, произведени от Samsung. От една страна, това гарантира гъвкавост при разработването на допълнителни функции в полза на потребителя. От друга страна, говори за по-големия контрол върху качеството, който се извършва по време на целия процес по сглобяване.
Друго основно предимство на преносимите компютри Samsung е многообразието, в което те се предлагат. На практика, те покриват всички типове потребители. В България Samsung представя два нетбука от сериите N и NF, а от ноутбуците - RV, R, RF и SF. Сериите R и RV са за хора, които ценят мобилността вкъщи. За предпочитащите повече забава и мощност на компютъра е предназначена серията RF, а SF е продуктът за всички, които държат не просто на добро техническо представяне на компютъра, но и на стилния дизайн.
Компютрите на Samsung са специално разработени за българския пазар и се предлагат с фабрично поставена кирилица на клавиатурата. Не на последно място, моделите, които се предлагат на българския пазар, ползват последните серии процесори на Intel.
Мобилните компютри на Samsung бяха определени за "Продукт на 2009 г." от престижното американско списание Wired, PC World в Китай и Полша. Партньорството с водещи световни продуктови дизайнери донесе на компанията отличия, като iF и IDEA Design и златната награда на Good Design 2009. Сервизното обслужване в 78 държави и изключително бързото време за реакция, благодарение на което потребителят получава продукта си обратно за 3 дни, накара потребителите във Великобритания да го поставят на първо място по критерий "удовлетворение за потребителя" в класацията на PC Pro UK.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!