Hyundai, в който DaimlerChrysler държи 10% от капитала, обяви нетна печалба от 460 млрд. вона (397 млн. долара) за четвъртото тримесечие, приключило на 31-ви декември, срещу 253,9 млрд. преди 1 година. Анализаторите очакваха по-висока печалба, стигаща до 469,6 млрд. вона.
Оборотът на автомобилната компания за тримесечието възлиза на 7300 млрд. вона, срещу 6 800 млрд. Износът, който формира близо 60% от печалбата на Hyundai, е нараснал с 11% до 424 413 автомобила през 4-тото тримесечие, докато продажбите на местния пазар са се понижили с 15% до 149 634 броя.
Според анализатори високото покачване на износа ще позволи на Hyundai да регистрира рекордни продажби през тази година, до около 2,145 млн. превозни средства. Корейският конструктор, който на местен пазар има дял над 50%, регистрира рекордни продажби за трето поредно тримесечие. Подобреното качество и дизайн на колите Hyundai успяха да популяризират марката в чужбина.
Миналата година корейският автомобил мина от 23-та на 13-та позиция по показател качество, в класация на калифорнийския изследователски кабинет JD Powers, изпреварвайки големи имена като Volkswagen. Hyundai е седмият автомобилен конструктор в САЩ, с пазарен дял от 2,5%, нареждайки се зад Nissan Motor и изпреварвайки Mitsubishi Motors Corp.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!