Кабинетът одобри стратегията за приватизация на "България Еър" през юли 2003 г. В момента последният вариант на документа се намира в икономическото министерство, което трябва да я внесе в транспортната комисия. Според източници вече е сформирана и работна група, която да го разгледа, но тя все още не е започнала своята работа.
"Като принципал многократно съм настоявал пред вицепремиера Лидия Шулева двете министерства, отговорни за стратегията, да съгласуват документа", заяви преди време транспортният министър Николай Василев.
Ако националният превозвач не се приватизира до края на 2004 г., компанията ще загуби своята атрактивност, твърдят експерти. Бъдещият собственик на авиокомпанията може да разчита само един или два сезона на гарантирани печалби от двустранните споразумения, по които "България Еър" лети до Европа. Очаква се страната ни да се присъедини преди 2006 г. към международната спогодба "Открито небе". Тогава ще отпаднат монополните права на авиокомпанията по тези дестинации. Още сега се обсъждат варианти за сключване на индивидуални спогодби с Италия, Швейцария и Великобритания, които да заместят двустранните споразумения.
Около 10 американски фирми са подали оферти за изработване на генерален план за сигурност на гражданската авиация, който транспортното министерство подготвя заедно с Американската агенция за търговия и развитие, съобщи главният секретар на Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА) Александър Янков. На 18 март изтече крайният срок за подаване на офертите за изработване на плана.
До месец работна група от ГВА ще избере победител. Американската агенция за търговия и развитие отпуска за него 296 хил. долара, затова кандидатите са само американски фирми. Планът за сигурност трябва да бъде завършен до септември 2004 г
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!