А вторитетното сп. "Форбс" класира най-скъпите парфюми. Подреждането е направено не според цената на унция, а на флакон (1 oz = 29.57 ml), тъй като при някои аромати цената се вдига именно от опаковката.
11. "Bulgari Pour Femme" на Bulgari, цена: 620 евро (30 ml)
Парфюмът "Bulgari Pour Femme" е съчетание от аромат на жасмин и роза, а флаконът е изработен от веницианско стъкло "Мурано".
12. "X" на Clive Christian, цена: 575 евро (30 ml)
Докато работи над парфюма, Клайв Кристиан решава, че името му трябва да отговаря на екзотичните съставки и съблазнителния им ефект.
Само през 2005 г. са произведени над 500 нови парфюма, но анализаторите на пазара отбелязват, че това многообразие не води до по-голямо потребление.
Тъкмо обратното, забелязва се тенденцията да се купуват не повече, а по-скъпи парфюми. Жените например търсят най-новите артикули, защото искат нещо непознато и уникално.
За да отговори точно на тези изисквания на своите клиенти, парижкият бутик "Герлен" (Guerlain) предлага нова услуга, която се казва "Le Parfum Sur Mesure" ("Парфюм по мярка") - индивидуална консултация, която отнема между половин и една година, но позволява на клиента да направи свой собствен парфюм.
След като парфюмът е готов, не може да го купи никой друг, освен авторът му, но "Герлен" запазва известно количество в склада си, в случай, че поискате да си купите още от собствения си парфюм след време.
Ако желаете да се възползвате от услугата "Парфюм по мярка", трябва да заплатите 30 000 евро.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!