Вю ючваш първа и натискаш педала за газта до край. Оборотомерът за миг достига до отметката 7 000. Втора и стрелката на скоростомера вече минава 100. Трета предавка, газ и рязко натискане на спирачките. Ако направите този опит с новата модификация на субкомпактното Peugeot 206 RC веднага ще разберете, че става дума за расова резачка, пригодена за градско каране. Ако до вас има навигатор ще решите, че сте пилот от световния рали шампионат. Всъщност не сте далеч от истината. RC е почти състезателен автомобил. За това подсказва и моделното му обозначение. Там липсва само индексът "W". Това наточено четириколесно вече се продава и у нас, като вариантът му е само един - двулитров агрегат с мощност 175 к.с. Но за да стигнем до "сърцето" на RC ще трябва първо да разгледаме външния вид и интериора на спортната кола.
Екстериор
На пръв поглед ще си кажете - обикновена 206-ца. Както казва един известен политически коментатор от близкото минало: Да, ама не! Познавачите ще разпознаят колата веднага. Те ще различат стандартната версия от спортната по двойния ауспух или т. нар. "двуцевка", по огледалата за обратно виждане и по 17-цоловите лети джанти с гуми 205/40 R17. Отвън колата е изцяло в цвят металик, включително броните и страничните защитни лайсни. Повече няма да се спираме на външния вид на 206 RC, тъй като това са основните различия от базовия модел. Ако мислите че са малко, знайте че не сте прави. RC изглежда значително по-агресивно и "наперено".
Интериор
Тук различията са далеч повече, отколкото по външния вид. Най-напред ще ви направят впечатление предните седалки. Салонът е предимно в черно, което доказва класата на 206 RC. Арматурното табло и воланът са гарнирани с кожа със сини декоративни шевове, докато топката на скоростния лост и педалите са алуминиеви, като са взели голяма доза от спортния дух на 206 S16. Въглеродното покритие на бутоните и края на бордното табло подчертава техническите иновации в автомобила и най-вече изискания стил. Седалките са облечени в кожа и текстил. По форма и ергономия те приличат досущ на седалки на състезателна кола. Удобството на водача и най-вече на пътниците също не е забравено. Заедно с другите стандартни елементи, в автомобила има климатроник, атермично предно стъкло, автоматични чистачки със сензор за дъжд и автоматично включване на светлините, както и доста други екстри, неприсъщи за автомобили от субкомпактния клас. Отпред водачът и пасажерът до него се чувстват удобно въпреки твърдите спортни седалки.
Страничната им поддръжка е отлична, което предполага добра стабилност на тялото при спортно каране. Отзад е тесничко, но такава кола едва ли ще си купи някой чичко с предпочитания към големи семейни универсали. Багажникът също не е голям, но обемът му е приличен за автомобили от този клас.
Двигател
206 RC е снабдена с 2.0-литров двигател със 175 к.с., който се характеризира с голяма гъвкавост.Той има два разпределителни вала и 4 клапана на цилиндър. Различава се от другите версии в горната си част, където се намира нова електронно управлявана всмукателено-изпускателна система. Разпределителният вал на всмукателните клапани е с променливи фази, осигуряващи оптимално пълнене на горивните камери при всички режими. Така се постига плавно и линейно покачване на режима на мотора. Тази система прави двигателя по-гъвкав - повишава мощността при по-малък разход на гориво. Позволява динамично управление в града и същевременно гарантира необходимата сила на магистралата.
Един от малкото недостатъци на автомобила се крие в неговата маневреност. Заради значително по-големите по размер гуми маневрирането е леко затруднено. Освен това колата е доста ниска, което изключва каквато и да е мисъл за качване и слизане по бордюри.
206 RC е оборудвана с добра спирачна система, наследена от 307. Тя позволява на 206 RC да демонстрира относително прилична стабилност, прецизност и сигурност на управлението. Специално внимание е обърнато на предния мост, в частност на амортисьорите, което осигурява леко и ефективно управление. Системата за динамичен контрол на стабилността ESP, която обединява антиблокираща система (ABS) и системата за електронно разпределение на спирачното усилие (EBFD), превръща резачката RC в расов спортен автомобил. 17-цоловите джанти също подобряват стабилността на автомобила.
Цена
Парите, необходими за компактната бегачка не са никак малко. Не е ясно обаче дали подобен род автомобили струват по-евтино, защото на българския пазар 206 RC няма алтернативи.
Акцизът, който се налага заради значително по-голямата мощност също оказва влияние на крайната цена.Ако обаче искате да се доближите до усещането на рали-пилотите и сте прежалили тези пари именно за малка резачка, знайте че 206 RC е добър, а и единствен вариант.
Почти WRC (Пазарът в България)
Включваш първа и натискаш педала за газта до край. Оборотомерът за миг достига до отметката 7 000. Втора и стрелката на скоростомера вече минава 100. Трета предавка, газ и рязко натискане на спирачките.
13 октомври 2003, 16:28
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!