0
Вю ючваш първа и натискаш педала за газта до край. Оборотомерът за миг достига до отметката 7 000. Втора и стрелката на скоростомера вече минава 100. Трета предавка, газ и рязко натискане на спирачките. Ако направите този опит с новата модификация на субкомпактното Peugeot 206 RC веднага ще разберете, че става дума за расова резачка, пригодена за градско каране. Ако до вас има навигатор ще решите, че сте пилот от световния рали шампионат. Всъщност не сте далеч от истината. RC е почти състезателен автомобил. За това подсказва и моделното му обозначение. Там липсва само индексът "W". Това наточено четириколесно вече се продава и у нас, като вариантът му е само един - двулитров агрегат с мощност 175 к.с. Но за да стигнем до "сърцето" на RC ще трябва първо да разгледаме външния вид и интериора на спортната кола.

Екстериор
На пръв поглед ще си кажете - обикновена 206-ца. Както казва един известен политически коментатор от близкото минало: Да, ама не! Познавачите ще разпознаят колата веднага. Те ще различат стандартната версия от спортната по двойния ауспух или т. нар. "двуцевка", по огледалата за обратно виждане и по 17-цоловите лети джанти с гуми 205/40 R17. Отвън колата е изцяло в цвят металик, включително броните и страничните защитни лайсни. Повече няма да се спираме на външния вид на 206 RC, тъй като това са основните различия от базовия модел. Ако мислите че са малко, знайте че не сте прави. RC изглежда значително по-агресивно и "наперено".

Интериор
Тук различията са далеч повече, отколкото по външния вид. Най-напред ще ви направят впечатление предните седалки. Салонът е предимно в черно, което доказва класата на 206 RC. Арматурното табло и воланът са гарнирани с кожа със сини декоративни шевове, докато топката на скоростния лост и педалите са алуминиеви, като са взели голяма доза от спортния дух на 206 S16. Въглеродното покритие на бутоните и края на бордното табло подчертава техническите иновации в автомобила и най-вече изискания стил. Седалките са облечени в кожа и текстил. По форма и ергономия те приличат досущ на седалки на състезателна кола. Удобството на водача и най-вече на пътниците също не е забравено. Заедно с другите стандартни елементи, в автомобила има климатроник, атермично предно стъкло, автоматични чистачки със сензор за дъжд и автоматично включване на светлините, както и доста други екстри, неприсъщи за автомобили от субкомпактния клас. Отпред водачът и пасажерът до него се чувстват удобно въпреки твърдите спортни седалки.

Страничната им поддръжка е отлична, което предполага добра стабилност на тялото при спортно каране. Отзад е тесничко, но такава кола едва ли ще си купи някой чичко с предпочитания към големи семейни универсали. Багажникът също не е голям, но обемът му е приличен за автомобили от този клас.

Двигател
206 RC е снабдена с 2.0-литров двигател със 175 к.с., който се характеризира с голяма гъвкавост.Той има два разпределителни вала и 4 клапана на цилиндър. Различава се от другите версии в горната си част, където се намира нова електронно управлявана всмукателено-изпускателна система. Разпределителният вал на всмукателните клапани е с променливи фази, осигуряващи оптимално пълнене на горивните камери при всички режими. Така се постига плавно и линейно покачване на режима на мотора. Тази система прави двигателя по-гъвкав - повишава мощността при по-малък разход на гориво. Позволява динамично управление в града и същевременно гарантира необходимата сила на магистралата. Един от малкото недостатъци на автомобила се крие в неговата маневреност. Заради значително по-големите по размер гуми маневрирането е леко затруднено. Освен това колата е доста ниска, което изключва каквато и да е мисъл за качване и слизане по бордюри.

206 RC е оборудвана с добра спирачна система, наследена от 307. Тя позволява на 206 RC да демонстрира относително прилична стабилност, прецизност и сигурност на управлението. Специално внимание е обърнато на предния мост, в частност на амортисьорите, което осигурява леко и ефективно управление. Системата за динамичен контрол на стабилността ESP, която обединява антиблокираща система (ABS) и системата за електронно разпределение на спирачното усилие (EBFD), превръща резачката RC в расов спортен автомобил. 17-цоловите джанти също подобряват стабилността на автомобила.

Цена
Парите, необходими за компактната бегачка не са никак малко. Не е ясно обаче дали подобен род автомобили струват по-евтино, защото на българския пазар 206 RC няма алтернативи.

Акцизът, който се налага заради значително по-голямата мощност също оказва влияние на крайната цена.Ако обаче искате да се доближите до усещането на рали-пилотите и сте прежалили тези пари именно за малка резачка, знайте че 206 RC е добър, а и единствен вариант.
Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Костадинов: Като кажат кога и къде, ще отидем</p>

„Възраждане“: Имаме алтернативи за мнозинство

България Преди 1 час

Според Костадинов има алтернативи за създаването на мнозинство за избор на председател на 51-вия парламент

Украйна призова ядрените сили да предупредят Русия

Украйна призова ядрените сили да предупредят Русия

Свят Преди 2 часа

Киев: Москва е заинтересована от продължаването на тази война

<p>Лидерският провал на Шолц</p>

Липса на човешка емпатия и политическа смелост: Лидерският провал на Шолц

Свят Преди 3 часа

Партията на Шолц изглежда решена да се провали безславно

7-те тайни за красота и младост на Деми Мур

7-те тайни за красота и младост на Деми Мур

Любопитно Преди 3 часа

Каква е тайната на красотата на актрисата, прочетете в материала

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Свят Преди 3 часа

Алабама извърши третата в страната екзекуция с използване на азотен газ

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Любопитно Преди 3 часа

Лопес вярва, че „малко флирт може да подобри имиджа ѝ“

<p>Кремъл: Ракетата беше предупреждение към Запада</p>

Кремъл: Хиперзвуковата ракета беше предупреждение към Запада

Свят Преди 4 часа

Русия "ясно демонстрира" как ще изглежда отговорът ѝ

Снимката е илюстративна

Мъжът, инсценирал смъртта си, изпрати 24-секундно видео

Свят Преди 5 часа

24-секундното видео, което Боргуордт е изпратил на властите, е заснето в стил селфи и го показва в апартамент с бели стени

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

България Преди 5 часа

Финалното решение ще бъде взето декември, добави премиерът

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

България Преди 5 часа

"България подкрепя независимостта, интегритета и безпристрастността на МНС в отговорната му мисия да разследва най-тежките престъпления по международното право"

<p>Режат ръце, изтръгват нокти, изгарят хората живи</p>

Журналист разкри тактиката на Вагнер за дезинформация в Африка

Свят Преди 5 часа

"За мен е важно да споделя тази история, за да може да се въздаде справедливост"

„Нанесох много вреди“: Дензъл Уошингтън разказа за злоупотребата си с наркотици и алкохол

„Нанесох много вреди“: Дензъл Уошингтън разказа за злоупотребата си с наркотици и алкохол

Любопитно Преди 5 часа

69-годишният носител на „Оскар“ е трезвен от почти 10 години

<p>Истинската история на Пепеляшка</p>

Истинската история на Пепеляшка

Любопитно Преди 5 часа

Коя е всъщност Пепеляшка и колко мрачна би могла да бъде тази приказка

Радев: Не мисля, че се задава конституционна криза

Радев: Не мисля, че се задава конституционна криза

България Преди 6 часа

Държавният главата посочи обаче, че не вижда как ще функционира правителството по този начин

Асен Василев: ПП не се моли на никого

Асен Василев: ПП не се моли на никого

България Преди 6 часа

Затова ще подкрепим най-възрастния за председател на Народното събрание, посочи той

<p>Отрова за мишки ли е убила&nbsp;Сталин?</p>

Неразгаданите загадки на Студената война

Свят Преди 6 часа

Бил ли е отровен Йосиф Сталин и какво се знае за мистериозното потъване на подводницата К-129