Строгите предписания в развитите страни относно пределно допустимите норми на отделните вредни емисии също дават допълнителен тласък на този процес.
В голямото предизивикателство съвсем закономерно участие взема и един от световните автомобилни грандове, какъвто безспорно е японският концерн Toyota.
Още повече, че самураите от години не крият усилията си, насочени именно към разработването на ековозила.
На този стремеж изцяло е подчинена и дебютиралата по време на тазгодишното Парижко моторшоу студия на азиатците, носеща названието D-4D 180 Clean Power.
Основният акцент при концепткара пък е поставен върху изключително мощния и едновременно с това
екологичен двигател
който предполага отделянето на минимални количества вредни емисии.
Що се отнася до визията на поредната японска гордост, то при нея впечатление правят хромираната радиаторна решетка и специфичната й форма, както и "сребристата" окраска.
Последните красноречиво свидетелстват, че създателите на D-4D 180 Clean Power са търсили преднамерено аналогия с луксозните TS-модели на компанията.
Иначе студията е оборудвана с революционен 2.2-литров дизелов агрегат, носещ названието Clean Power.
Моторът ще се предлага в няколко различни варианта, като обемът му ще варира между 1.9 и 2.2 литра.
При 2.2-литровата версия максималната мощност, осигурявана от агрегата, достига до 180 к.с., а пиковата стойност на въртящия момент е повече от задоволителна - 400 Нм.
Качествата си новоразработеният двигател би могъл да докаже веднага и при това с лекота.
Най-убедителното доказателство е, че при съпоставяне с дизеловите мотори, използвани на "въоръжение" в останалите автомобилни компании, Clean Power регистрира най-малките количества отделени вредни емисии и въглероден двуокис.
За по-пълна представа пък би могло да се отбележи, че Toyota D-4D 180 Clean Power "бълва" с цели 50 процента по-малко вредни емисии от максимално позволените според строгия европейски стандарт Euro 4.
Последното става възможно благодарение на
съвременните технологии
използвани при разработването и направата на дизеловия двигател.
Сред нововъведенията при Toyota D-4D 180 Clean Power е катализиращата система D-Cat, която според повечето анализатори, въвежда нови стандарти и правила в "жанра".
Освен това, моторът е "дарен" от създателите си със система за директно впръскване на горивото Common-Rail с пиезокристали.
Тя гарантира впръскването на горивото под налягане от 1 800 бара, което се счита за най-доброто постижение до момента при двигател от такъв тип.
Радостната новина за всички почитатели на японския концерн е, че революционният двигател Clean Power съвсем скоро ще влезе в серийно производство.
Засега ръководството на азиатския гигант планува агрегатът да бъде произвеждан в заводите в Полша и да се монтира на модела Avensis.
Очаква се това да стане най-късно през лятото на следващата година.
Предлаганата от двигателя мощност ще варира между 120 и 180 к.с. в зависимост от модификацията и, разбира се, от индивидуалните предпочитания на всеки клиент.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!