Друг ключов момент в стратегията около "Епизод 2" е свързана с тиражирането на стоки с неговата марка (мърчандайзинг). "Нюзуик" разкрива, че безпрецедентната кампания около "Епизод 1" през 1999 г. всъщност отблъснала клиентите и сега по рафтовете залежават огромни количества играчки, вратовръзки и други джунджурии с физиономиите на героите. За "Невидима заплаха" "ПепсиКо" сложи сцени от филма върху 8 милиарда (!) кутийки с газирана вода. Производителите на играчки "Хасбро" обаче не успяха да продадат цели 25% от фигурките на героите. Експертите отдават това на невъзможността на колекционерите (които съставляват 3/4 от купувачите на тези артикули) да насмогнат на целия асортимент, залял пазара. Много фенове просто вдигнали ръце и казали: "Предавам се."
"Хасбро", които платиха умопомрачителните 650 млн. долара, за да получат правата да правят играчки по трите нови серии на "Star Wars", не са единствените прецакани. "Tricon Global Restaurants", които притежават US веригите за хранене "KFC", "Pizza Hut" и "Taco Bell", де факто изгубиха клиенти по време на промоцията. Най-засегнати обаче бяха неуморните легиони фенове на Лукас. Забравете парите. Те изгубиха вярата си", коментира "Нюзуик".
Затова Лукас взел и друго ключово решение - да отреже с 2/3 обема на лицензионните договори за мърчандайзинг. Този път "Лукасфилм" се отказали дори от рекламното спонсорство на голям производител на безалкохолни напитки - уместно решение след съвсем скорошното преекспониране на Хари Потър по бутилките "Кока-кола". През 1997 г. "Пепси" сключиха договор за това на рекордната стойност 2,5 млрд. долара.
Новият подход на Лукас към публиката включва и спечелването на общественото мнение в Интернет. За целта миналия септември в ранчото "Скайуокър" били поканени за двудневен престой една дузина уебмастери, разкрива още "Нюзуик". Формалният повод бил излизането на "Епизод 1" на DVD, но всички бяха наясно, че истинският повод е друг - damage control, "контрол върху щетите". Гостите били разведени из имението на Лукас, имали възможност да пробват оригиналните костюми и оръжия от сагата и да си поговорят на живо със самия стопанин, макар и само за 20 минути. В замяна, след като се завърнат по къщите си, те трябвало да изиграят ролята на Мойсей за еврейския народ, пише "Нюзуик" и цитира един от непоканените - Лу Тамбоун от Star Warz.com. "Предполагам, че най-сетне са се усетили колко мощно влияние има Мрежата", коментира той, а "Нюзуик" добавя, че иронията е в това, че сред поканените в ранчото попаднали предимно яростни критици на "Невидима заплаха", а не най-усърдните му защитници.
Под заглавие "Йода отвръща на удара" "Епизод 2" е уводна тема и в списание "Тайм" (броя от 29 април). В сайта на списанието освен снимки на героите са поместени рецензия за филма, интервю с режисьора Лукас и портрети на актьорите Хейдън Кристенсен и Натали Портман - "г-н и г-жа Вейдър". Става ясно и на чия страна се бият клонингите, създадени по образ и подобие на Джанго Фет, баща на космическия ловец Боба Фет от старата трилогия. В официалният сайт на "Епизод 2" като дата на излизане в България е посочен 17 май, само ден след американската премиера.
Междувременно критиците предрекоха, че основен съперник на "Епизод 2" в кинодуела на годината ще е дългоочакваният игрален "Спайдърмен", чиято премиера предшества "Star Wars" само с две седмици и е насрочена за 3 май. "Спайдърмен", екранизация по комиксите за Човека паяк, чиято роля се изпълнява от Тоби Магуайър ("Правилата на живота", "Момчета чудо"), бе поставен под №1 в класацията на "Ентъртейнмънт уикли" за 12-те най-очаквани филми до края на годината. "Епизод 2" е на трето място, изместен от втората част от трилогията "Властелинът на пръстените", която ще излезе седмица преди Коледа с подзаглавие "Двете кули" (The Two Towers).
Продължението на "Хари Потър и Философският камък" - "Хари Потър и Стаята на тайните" (излиза на 15 ноември), е едва на седмо място. Преди него са "Minority Report" на Спилбърг с Том Круз (с премиера в САЩ на 21 юни), "Мъже в черно-2" (от 3 юли) с Майкъл Джексън в епизодична роля (но не като извънземно) и следващият "Остин Пауърс" (от 26 юли) - поредно превъплъщение на Майк Майърс като "шпионина любовник" след миналогодишния му триумф като гласа на Шрек. От 8-о до 12-о място се нареждат "Road to Perdition" на Сам Мендес с Том Ханкс и Пол Нюман (от 12 юли), "Scooby-Doo" - широкоекранна версия за героичното анимационно куче Скуби-Ду (от 14 юни), женският "Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood" (от 7 юни), мюзикълът "Чикаго" с Ричард Гиър, Рене Зелуегър и Катрин Зита-Джоунс (от 25 декември) и "8 Mile" със и за рапъра Еминем (реж. Къртис Хенсън, "Поверително от Ел Ей") с премиера на 8 ноември.
По-малко от месец остава до официалната премиера на "Star Wars: Епизод 2: Клонираните атакуват" - 16 май, а по Ем Ти Ви вчера бе излъчена за първи път основната тема от филма, композирана отново от Джон Уйлямс. На 23 април по магазините в САЩ бяха пуснати и първите играчки с героите от новия филм. В момента се продават около 20 кукли на героите по около 6 долара, а до края на годината артикулите ще станат 50 - но не повече.
Виж още: Сайта на "Киновелт Дъга", разпространители на "Епизод 2" за България
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!