В м мериканската автомобилна литература със сигурност няма да намерите лоша дума за спортист като Dodge Viper. "Пепелянката" е натрупала солиден брой завоевания по пътищата за времето на съществуването си, като всяка нова модификация освен класическото усещане за спорт, предлага все по-големи емоции, с което могат да се похвалят малко автомобили. Ако решите да доразкрасите притежаваната от вас хубавица при майстори като специалистите от тунинговащото студио STARTECH, резултатът може да бъде само един - красота, агресия, удоволствие от притежанието на подобен автомобил.
За последните успехи на STARTECH може да се съди по силния интерес, който проявиха посетителите на тазгодишното моторшоу в Женева, където бе изложен един доста странен екземпляр - новият Dodge Viper SRT-10, подложен на допълнителни процедури за разкрасяване в дизайнерското ателие.
Засега все още липсва точна информация за корекциите, които са внесени при гигантския V-образен десетцилиндров 8.3-литров двигател на спортиста (506 к. с. в серийния вариант), но от STARTECH обявяват, че изненадата в тази насока ще бъде много приятна. За сметка на това в детайли бе представен новият оптичен тунинг-пакет.
Изцяло новият преден спойлер е натоварен с доста отговорна задача. При високи скорости, той е призван да увеличи натискът оказван върху предния мост, като по този начин значително се подобрява динамиката и стабилността на возилото. Подчертаването на агресивния и бурен нрав на Viper SRT-10 специалистите от STARTECH постигат и чрез монтирането на нови десетспицови джанти от олекотени сплави.
Към предния мост са прикрепени и усъвършенствани спирачни дискове, които значително подобряват статистическите показатели при "заковаване" на място. Конструкторите от STARTECH залагат на двойно вентилирани спирачни дискове с диаметър 405 мм като супортите са с по 6 цилиндъра и са изработени от алуминий. Дисковете отзад са с диаметър 355 мм.
Специално внимание е отделено и на окачването, като всички промени са насочени към постигането на максимално спортно усещане. Освен, че автомобилът реагира на всяка промяна в натоварването или в изменението на стила на шофиране, допълнително може да се намали клиренсът, като възможността му да варира е в рамките на 20 см. При размера на "обувките" конструкторите залагат на Pirelli 285/30 ZR 20 отпред и 345/25 ZR 20.
Промените, които могат да настъпят във вътрешността на Dodge Viper SRT-10 под вещата намеса на специалистите от STARTECH на практика нямат ограничение. Като най-атрактивно предложение се налага скоростен лост и странични лайсни с осветено лого на STARTECH.
Към по-солидните промени спада и монтирането на средна и централна конзола, изработени от въглерод. В този случай алуминиевите педали стават почти задължителен атрибут.
Срещу заплащане може да получите също така прецизна навигационна система с радио и CD-Player. Разбира се салонът на спортната хала би могъл да изглежда още по-внушително с добавянето на скъпа кожа и алуминиеви и хромирани орнаменти, които наистина излизат скъпичко.
Предвид мекия таван доста е помислено и за сигурността. Така например зад двете седалки са монтирани два изключително здрави, изработени от закалена стомана протектори, които при обръщане на автомобила трябва да предпазват пътуващите в него. Освен безопасност монтираните протектори придават и класически роудстър-дизайн на американската пепелянка.
Пепелянката (Туининг)
В американската автомобилна литература със сигурност няма да намерите лоша дума за спортист като Dodge Viper. "Пепелянката" е натрупала солиден брой завоевания по пътищата за времето на съществуването си, като всяка нова модификация освен класическото усещане за спорт, предлага все по-големи емоции, с което могат да се похвалят малко автомобили.
19 март 2003, 16:06