15 години след отварянето си към пазарната икономика, Монголия измъкна от миналото най-прочутия владетел в историята си - Чингис хан, за да го превърне в аргумент на маркетинга, подпомагащ продажбата на бира и други алкохолни напитки.
Великият войн, роден през XII век, умрял през 1227 г. по време на един от завоевателните си походи, бе обречен на забрава през 70-те години на комунистическия режим, но днес присъства навсякъде в Улан Батор.
Ликът му продава много стоки - както на монголци, така и на чуждестранни туристи, като се започне от безбройните марки алкохолни напитки - поне четири вида водка и един вид бира носят името на хана, чието любимо питие било ферментиралото кобилешко мляко.
Ликът му е реклама и на енергийна напитка, залагаща на невероятната сила на завоевателя, изградил империя от Пекин до Волга.
И тъй като Монголия празнува 800-годишнина на създадената от него империя, той е и "жокерът" на правителството, което тази година е решило да привлече около 500 хил. туристи в страната.
По тази причина международното летище в Улан Батор бе преименувано на "Чингис хан".
Заради свръхексплоатацията на хана парламентът обсъжда проектозакон, по силата на който името му ще стане "запазена марка", притежавана от държавата.
Фирмите, на които ще бъде разрешено да използват името или лика му, ще трябва да плащат на държавата процент от приходите си, а някои, като производителите на цигари, изобщо няма да имат право да го използват.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!