Малко неочаквано и напълно заслужено откриването снощи на фотоизложбата на Бистра Бошнакова "Покривите на София" стана културното събитие на седмицата, а може би и на месеца в столицата.
Една щастлива идея, едно превъзходно хрумване събира заедно високата естетическа мярка, съвършения професионализъм, нежната чувствителност и обичта към родния град на фоторепортерката от БТА Бистра с идеите и енергията на Таня Тахмакярова от "Експо контакт" като продуцент и консултант.
Щастливо съвпадение за амбициозния проект е 130-годишнината от обявяването на София за столица, което води до щедрата помощ на спонсори, Столичната община, на приятели и колеги.
(виж фоторепортаж на Георги Димитров-Бруно от откриването)
Фотографиите, подредени в галерия "Академия" са 66, за още петнайсетина не е достигнало място. Това са забележителни според историята и архитектурата, но и заради усещането на Бистра Бошнакова към тях, сгради и детайли в София, заснети най-често от напълно неочаквани гледни точки.
Предстои издаването на фотоалбум, в който повечето снимани сгради са представени с любопитни и важни исторически подробности както и с есе на тетроведката Майя Праматарова, една от "виновниците" за великолепната идея.
"Целта на проекта не е единствено да документира стойностните архитектурни обекти в столицата, нито се стреми към изчерпателност. Замисълът е да бъде показана атмосферата на София в композиции, отразяващи отношението на автора към родния му град", се казва в представянето на изложбата.
"Неотдавна разбрах, че красиво в изкуството е онова, към което авторът се отнася с любов. Независимо от стила, от епохата" - обяснява усещанията и подхода си авторката.
На откриването големият майстор Иво Хаджимишев (hadjimishev.com) призна: изненадата е, че именно Бистра Бошнакова - опитен събитиен репортер и в същото време утвърден майстор на портрети и фотографии от театрални и музикални събития - сега предизвиква възхищение в съвсем друга сфера, работейки със свършено различен материал.
"От години вървим из нашия град забили глави надолу. А Бистра е вдигнала очи...", добави Хаджимишев.
Навярно затова е тъй очарователно неочакван нейният поглед към разпознаваеми, но и съвсем непознати къщи на "Раковски" и "Дондуков", на "Царя" и край "Света Неделя", на "Алабин" и около Женския пазар, на бул. "Македония", "Граф Игнатиев" и "Загоре", на "Шипка" и "Априлов", на "Веслец" и площад "Журналист". И къде ли не из София, където се е вгледала Бистра Бошнакова...
Бистра Бошнакова през 1997 г. е завършила Националната професионална гимназия по полиграфия и фотография.
Била е фотограф на Сатиричния театър "Алеко Константинов" (1997-2000) и на Народния театър "Иван Вазов" (2000-2003).
От 1998 г. е фоторепортер в "Пресфото" на БТА и фотограф на списанията ЛИК и "Паралели". Сътрудничи на списание GRAZIA.
Самостоятелните й изложби са през април 2001 - "Театрални интериори" в Евробългарския културен център в София - и през април 2008 - "Портрет на една бъдеща балерина" - в Президентски клуб България.
През 2006 г. е победител в конкурса на Министерство на образованието и науката за календар, а през 2008 г. печели конкурса "Шаварш Артин" в категория "Портрет" - за портрет на режисьора Крикор Азарян. Бистра Бошнакова се занимава и с графичен дизайн.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!