Заедно със съдружника си Уйлям Хана той остана в тв историята и с редица други рисувани герои, популярни по цял свят: мечока Йоги, Скуби-Ду, хрътката Хъкълбери, добрия вълк Лупи.
Двамата са работили за "Метро-Голдуин-Майър" (MGM), където рисуват първите приключения на Том и Джери, а през 50-те основават собствената си анимационна студия "Хана-Барбъра" (Hanna-Barbera), сега под шапката на "Уорнър брадърс".
Детството на Барбъра минава в нюйоркския квартал "Бруклин". Първоначално младежът се ориентира към банковото дело, а рисува в свободното си време.
Неговите аматьорски скици обаче скоро стават суровина за карикатури, публикувани в известно за времето си илюстровано списание. Оттам до професията на аниматор пътят се оказва къс.
В MGM се запознава с Хана и двамата си сътрудничат за пръв път в рисуваното филмче от края на 30-те "Puss Gets the Boot", откъдето се пръква котаракът Том.
Към него те добавят мишлето (Джери) от мюзикъла с Джийн Кели "Anchors Aweigh" и така се ражда най-прочутият анимационен тандем.
Впрочем Хана, който бил само година по-възрастен от него, също нямал намерение да се занимава с рисуване - учел инженерство и журналистика, а в анимацията започнал от немай къде.
17-годишното им партньорство в тази поредица им носи седем награди "Оскар" плюс още толкова нереализирани номинации.
През 1957 г. обаче студията майка съкращава анимационния си отдел и двамата са принудени да излязат на пазара като самостоятелни играчи.
"Сем. Флинтстоун", където главни герои са две семейства от Каменната ера - Флинтстоун и Ръбъл, става първата рисувана поредица, излъчена в най-гледаното телевизионно време.
През 1962 г. се появява и футуристичният им вариант - "Джетсънови", които вече летят с космически кораб.
Оттогава насам творческият тандем ръководи създаването на 300 поредици с продължителност общо над 1500 часа и над 3000 персонажа.
Двамата обаче са наясно, че бюджетът им за тв филм никога няма да достигне онези 45 хил. долара, които е давала киностудията за Том и Джери.
Сред техните мерки за свиване на разходите е например яката (или нашийника) на врата на героите, което позволявало главата да се рисува отделно, докато тялото остава статично, обяснява Би Би Си.
Така броят на отделните рисунки за 7-минутна анимация е намален от 14 хил. на почти 2000 и индустрията е спасена - макар че по-късно мнозина упрекват Хана и Барбъра, че са снижили нивото и качеството на филмите.
Принудихме се да въведем тези ограничения, защото нямаше пари, абсолютно никакви пари, пише Барбъра в автобиографията си "My Life in Toons".
Немският дог Скуби-Ду, който заедно с младите си приятели се замесва в различни приключения с духове и привидения, например дебютира през 1969 г. и остава на екран в продължение на рекордните 17 години.
Хана и Барбъра създават и сериала по белгийските комикси за смърфовете, а през 90-те студията им произвежда съвременни хитове като "Друпи и Дрипъл", "Капитан Планета", "Лабораторията на Декстър", "Джони Браво", "Крава и пиле" и "Супермомичета" (The Powerpuff Girls).
След смъртта на 90-годишния Хана през 2001-ва партньорът му продължава да работи като изпълнителен продуцент на анимацията в "Уорнър" и осигурява на тв зрителите нова порция епизоди със Скуби-Ду и Том и Джери.
По-старите им поредици обаче остават на екран и могат да се гледат по тв канала за класическа анимация "Бумеранг" (Boomerang), който отскоро се предлага в мрежата на "Евроком кабел".
Това се дължи на факта, че през 1991-ва студията им става отчасти собственост на Тед Търнър, който година по-късно използва техния богат архив за старта на "Картуун нетуърк" (Cartoon Network) и ретроварианта й "Бумеранг".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!