О питите на Китай да намали смога по време на Олимпийските игри чрез премахване на 3 млн. автомобила от улиците на Пекин показаха проблемите, причинени от масовото използване на коли в световните мегаполиси, съобщи ДПА.
Седем от най-големите в света градове с население над 10 млн. души надвишават нормите на Световната здравна организация (СЗО) за замърсеност на въздуха.
Проблемът се дължи основно на увеличаващия се брой стари и лошо поддържани автомобили.
Пекин, където автомобилите се увеличават с близо 1200 на ден, е един градовете в света с най-замърсен въздух заедно с Джакарта, Кайро, Мексико сити, Лос Анджелис, Сау Паулу и Москва.
Повечето шофьори в тези градове ще прекарват все повече време в задръствания, ако правителствата не намерят "зелени пътища" за изход от проблема чрез насърчаване на гражданите да използват обществен транспорт.
В някои градове това вече е направено: в Лондон, най-големия град в Европа, властите налагат такса от 8 лири ( 15,60 долара) на ден за всеки автомобил, който влиза в града.
Приходите се използват за закупуване на нови автобуси, включително хибридни модели, които използват с 30% по-малко гориво. В резултат трафикът в центъра на града е намалял с 20%, а замърсяването на въздуха - с 15%.
В колумбийския град Богота кметът е въвел модерна система за обществен транспорт. Мрежа от отделни автобусни алеи значително намалява трафика и замърсяването, както и смъртните случаи при пътни произшествия.
Техеран също налага мерки, включително глоби през пиковите часове на трафика, автобуси със системи за пропан-бутан и отстраняване на старите автомобили от пътищата.
Властите във френският град Страсбург възобновяват трамвайната мрежа през 1994 г. след спирането на този вид транспорт през 60-те години.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!