Продажбите могат да се смятат за рекордни, защото само преди 10 години у нас са били пласирани повече нови возила - 19 676. Тогава обаче 9100 от тях са били евтини лади.
Специалистите предричат, че през следващите 12 месеца в България ще бъдат продадени над 20 000 коли, а до влизането ни в ЕС през 2007 г. цифрата ще набъбне двойно, допълва "24 часа".
Миналата година най-много са били търсени возилата от средния клас "С" - 3500, или 20,3%. Досега най-много се продаваха т.нар. "баничарки", предназначени за представителите на дребния бизнес.
Отново лидер в продажбите е "Пежо". Представителите на френската компания са успели да продадат 2698 "лъвчета".
На второ място са "братовчедите" от "Ситроен" с 1574 бройки. За първи път в Топ 3 влезе "Тойота". Вносителите на японската марка продадоха 1533 тойоти.
За най-продавания модел лек автомобил в България се смята "Шкода Фабия". 795 клиенти са предпочели да си купят чешката кола, пише "24 часа".
В класа на градските возила "В" шампион е "Пежо" с 566 продажби на моделите 106 и 206. При луксозните автомобили първенец е новата "Тойота Авенсис", избрана и за кола на годината у нас, с 481 продажби.
В класа на автомобилите за мастити бизнесмени изненадващо №1 е "Хюндай Соната" с 201 бройки, изпреварвайки с 51 коли Е-класата на "Мерцедес".
При спортните лидер е една от най-прогресиращите марки у нас - "Мазда", с кабриото МХ-5 (24). При малките лекотоварни коли води "Ситроен" със 728 продадени "Берлинго" и С15, а при големите - "Пежо", с 538 от моделите "Боксер" и "Експерт".
Най-много семейни ванове са продали пак "Пежо" с 307SW, 806 и 807 (339). При всъдеходите №1 е "Лада Нива" с 435 джипа.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!