За около 3 часа и половина ще се стига вече от София до морето по автомагистрала "Тракия".
Последният участък от магистралата - от пътен възел Зимница, Ямбол, до пътен възел Карнобат е готов и се очаква да бъде пуснат в понеделник, 15 юли.
Общо 115 км от магистралата са построени по проекта "Доизграждане на АМ "Тракия", лотове 2, 3 и 4", финансиран от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет. Инвестицията е за 699 648 287,19 лева.
С пускането на последната отсечка от автомагистралата средната скорост ще се увеличи от 68 км/ч на 101-105 км/ч.
Значително ще се повиши удобството и безопасността на пътуване. По-добрата инфраструктура ще стимулира икономическото развитие и туризма в региона.
Транзитното движение, което десетилетия наред преминава през редица градове и села в областите Стара Загора, Сливен, Ямбол и Бургас, вече е изнесено извън тях.
По проекта са изградени 5 пътни възела, 9 моста, 36 надлеза, 15 подлеза и 3 пресичания с ж. п. линии.
Новото трасе на АМ "Тракия" е разделено на три участъка.
Първият участък, открит на 1 юли 2012 г., е Стара Загора - Нова Загора. Общата му дължина е 31.8 км. На него са построени 20 големи съоръжения.
Пътният възел "Стара Загора", който беше пуснат в движение 9 месеца предсрочно - на 13 октомври 2011 г., осигури безопасната връзка на две от най-натоварените пътни направления - Оризово - Бургас и Стара Загора - Димитровград.
Вторият участък Нова Загора - Ямбол - с дължина 35,7 км, бе пуснат на 12 юли 2012 г. На него има 18 големи съоръжения. Построяването на отсечката е съобразено с всички европейски изисквания за опазване на биоразнообразието. Издигнати са близо 8 км оранжеви мрежи с височина 4 метра, които гарантират безопасния полет на прелетните птици. Изградениса и мини-тунели под настилката за пресичане на дребни животни.
Третият участък Ямбол - Карнобат е с обща дължина 49.08 км. На него има 30 големи съоръжения. Три от тях са мостови съоръжения - над реките Тунджа, Мараш и Мочурица.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!