В действителност при създаването на МСС конструкторите са използвали за основа друг подобен четириколесен шедьовър - модела Enzo на Ferrari който се произвежда от близо година, и то в лимитирана серия от 399 екземпляра. Доказателство за наличието на известна доза моденски гени при най-младото попълнение на Maserati се открива във факта, че "тризъбецът" също разполага с шаси тип монокок, изработено изцяло от въглеродни нишки, а задвижването идва от V-образен гигант с 12 цилиндъра и работен обем от 6,0 литра, изцяло по подобие на Enzo.
Според специалистите пък подобна основа е перфектна възможност за постигането на по-нататъшни успехи по състезателните писти... Ако Maserati MCC би следвало да се опише накратко, то определено пак има с какво да ви заинтригува. Двигателят при спортиста е средноразположен, като осигуряваната от него мощност е 660 к.с. Въртящият момент се предава посредством шестстепенна секвенциална скоростна кутия, като смяната на предавките се извършва от копчета, разположени на волана на автомобила.
Монококовто шаси и каросерията са изработени изцяло от въглеродни нишки, което гарантира изключително ниско тегло и голяма здравина на италианската пистарка. Независимото окачване с двойни триъгълни носачи е изработено с голяма степен на сходство с това при расовите болиди от Формула 1. Междуосието при Maserati MCC е 2650 мм, дължината му е 4700 мм, а широчината - 2150 мм.
В сравнение с изработената от Pininfarina (Pininfarina.it) каросерия за Ferrari Enzo обаче, тази при Maserati MCC се различава значително. Тя не е дело на някой от прочутите майстори в бранша, а е изцяло на Maserati, като при направата са спазени всички изисквания за максимална аеродинамика и атрактивен дизайн.
Още един факт потвърждава сериозното отношение на концерна към техния нов атлет - за шеф на проекта е назначен инженерът Джорджио Асанели, който има десетилетен опит при болидите от Формула 1.
Оттук нататък според повечето анализатори бъдещето на Maserati MCC е почти ясно. Според правилата на FIA, за да се включи в ексклузивния клуб на пистовите возила, МСС трябва да бъде "тиражирана" първоначално сред "цивилната" публика в най-малко 25 екземпляра. Точно толкова първоначално планира да произведе и Maserati, а със сигурност клиенти за скъпия "братовчед" на Enzo няма да липсват. От компанията дори смятат, че при проявен още по-солиден интерес от страна на тузарите, почитатели на суперспортни автомобили, може да се мисли и за създаването на втора, по-многобройна серия, но със сигурност на не по-малка цена.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!