П рез първото тримесечие на 2007 г. "Тойота" успя да изпревари по продажби "Дженеръл мотърс" за да излезе на първото място в световната класация на автомобилопроизводителите, съобщиха от японската компания.
От януари до края на март "Тойота" са продали 2,348 млн. коли, докато американският им съперник - 2,26 млн.
Тъй като данните са за тримесечието, а не за цяла година, от GM настояват, че титлата най-голям автомобилен производител в света е все още тяхно притежание.
Миналата година обаче битката между двата гиганта завърши с разлика от едва 162 хил. автомобила в полза на американците и според анализатори само въпрос на време е "Тойота" да изпревари детройтския си конкурент.
Макар и все още лидер, "Дженеръл мотърс" изпитват много трудности да се справят с конкуренцията на домашния си пазар, който е най-важният в света, и обърнаха поглед на Изток - водят по продажби в Китай.
Делът на GM на пазара в САЩ възлиза на 22%, на второ място е "Форд" със 17%, а "Тойота" излезе на трето с 16%, изпреварвайки "Даймлер-Крайслер".
Притегателната сила на японската компания до голяма част се дължи на хибридните й автомобили, чийто родоначалник стана "Приус", както и други модели като "Корола" и "Камри".
"Тойота" има за цел до 2010 г. да постигне 15-процентов дял от световния автомобилен пазар.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!