"Екуест" трябва да представи инвестиционен план за чистотата в София
Летище София ще обяви конкурс за избор на две таксиметрови компании, които да обслужват новия терминал, за да спре изнудването на пътниците, съобщи транспортният министър Петър Мутафчиев.
Бордът на директорите на дружеството на няколко заседания не може да приеме условията за процедурата, но се очаква това да стане в петък.
По проект на новия терминал се предвижда да има две стоянки за по десет автомобила. Изпълнителният директор на летището Пламен Станчев очаква, че в началото на юни превозвачите ще са избрани.
В момента летището разрешава на всички компании да обслужват терминала и много шофьори изнудват пристигащите с тарифите.
Независимо че ръководството на аерогарата е поискало съдействие от ДАИ и полицията, засега положението е неконтролируемо. Станчев обясни, че е издал заповед, според която до стоянките на терминала се допускат само лицензирани превозвачи, чиито дневни тарифи са от 45 до 55 ст., а нощната е до 70 ст. на километър.
По думите му вече има оплаквания от пътници, че шофьори от фирмата, която обслужва стария терминал - "О кей супер транс", искали за превоза между двата терминала по 10 лв.
Станчев призова ощетените пътници да подават оплаквания в летището от таксиметровите компании, за да се отчетат при бъдещия конкурс.
Получих писмото с оплакването от изпълнителния директор на летището, обясни управителят на "О кей супер транс" Людмил Лазаров. Той добави, че фирмата вече е назначила инспектор, който да контролира шофьорите на новия терминал.
По думите му проблемът в момента е, че на терминала спират законни таксита, които изнудват пристигащите с цените, като не пускат касовите апарати.
"Сега там работят най-големите бандити от компаниите и ситуацията става опасна, особено при нощните кацания", каза Лазаров.
През август летището ще получи категория, която ще позволи на самолетите да кацат и при мъгла и хоризонтална видимост от 350 метра по уреди, или т.нар. сляпо кацане.
Тестовете за новата система вече са приключили и се очаква окончателният доклад на компанията "Талес", която въвежда системата. След като летището работи шест месеца в тази категория по международните изисквания, може да получи и следващата 3А, което ще позволи приземяване при хоризонтална видимост от 200 метра и вертикална от 15 метра в мъгла.
Засега няма възможност на летището да се каца при нулева видимост, това е възможно едва на няколко аеропорта в света, обясни Пламен Станчев. При свързването на старата и новата писта беше разрушен т.нар. светлинен килим, който вече е възстановен.
Двадесет къщи от кв. "Нова Враждебна" ще бъдат отчуждени заради по-високата категория на летището. Ще бъде затворена и ул. "Челопешко шосе", където в момента се движи градският транспорт.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!