Н ай-голямата интернет търсачка в света пуска свой собствен уеб браузър. Този ход се очакваше от много време и има за цел да се противопостави на доминантната позиция на Internet Explorer на "Майкрософт", коментира TechNews.bg.
От 2 септември безплатният браузър с отворен код под името Chrome е достъпен за сваляне в над 100 държави от потребители, чийто компютри работят под Windows. От "Гугъл" съобщиха, че все още разработват версии на Chrome, които да бъдат съвместими с Mac компютрите на "Епъл", както и Linux.
Браузърът на "Гугъл" се появява на пазара точно седмица след като "Майкрософт" пуснаха втора тестова версия на най-новия ъпдейт на Internet Explorer 8.
Oсобеното в новия IE 8 e, че има повече инструменти, с които интернет потребителите да прикрият своите онлайн предпочитания и да създадат щит, затрудняващ "Гугъл" и другите маркетингови мрежи да разберат кои реклами са най-подходящи за определени групи уеб сърфисти.
От "Гугъл" се страхуват, разбира се, че "Майкрософт" могат да злоупотребят със своята власт, манипулирайки настройките по подразбиране на Internet Explorer, така че трафикът в търсачката да намалее, коментира "Яху Нюз".
Въпреки че "Гугъл" използват комикс, за да рекламира Chrome, новият продукт подчертава висшата степен на съперничество между търсачката и софтуерния гигант, чийто Internet Explorer се използва от около 75% от потребителите в мрежата.
От своя страна, на пазара за интернет търсене "Гугъл" имат също толкова силни позиции - тяхната търсачка се използва за близо две трети от всички търсения в интернет. А през последните няколко години компанията се опитва да се възползва от популярността на търсачката си, за да намали влиянието на "Майкрософт" върху компютърните потребители.
Засега офанзивата на "Гугъл" се фокусира върху пакети с компютърни програми, включващи приложения за писане на текстове и съставяне на таблици, които се предлагат от търсачката като алтернатива на един от най-доходоносните продукти на "Майкрософт" - офис пакета.
"Гугъл" се опитаха да направят своите алтернативни продукти по-привлекателни и достъпни, като ги хостнаха в интернет, вместо да изискват от потребителите да заплащат лицензионна такса, за да ги инсталират на компютрите си.
В същото време пък "Майкрософт" се опитаха да съборят "Гугъл" от лидерското място на пазара за търсене, инвестирайки милиарди долари в разработване и развиване на своята собствена търсачка и правейки неуспешен (засега) опит да закупят втората по големина компания за търсене "Яху", срещу 47,5 млрд. долара.
Напрежението сега се очертава да ескалира до нови висоти след атаката на търсачката с нов уеб браузър.
Досега "Гугъл" се опитваха да подкопаят позицията на Internet Explorer, поддържайки Firefox, уеб браузъра с отворен код, разработен от "Мозила".
Подкрепен от най-голямата търсачка посредством рекламно партньорство, в момента Firefox е вторият по популярност интернет браузър с пазарен дял от 10%. Наскоро "Гугъл" удължиха рекламния си съюз с Firefox до 2011 г.
Под знака на реномираната търговска марка Google, Chrome може да се окаже още по-силен конкурент на Internet Explorer. Но трябва да се отбележи, че само името на Google не е гаранция за успех.
Така например, услугата на компанията за незабавни съобщения не успя дори да се приближи до водещите на пазара продукти на "Яху", "Майкрософт" и AOL на "ТаймУорнър".
В своя блог най-голямата търсачка нарича Chrome по-съвършен уеб браузър, който е по-подходящ за показване на динамичното и интерактивно съдържание, което лавинообразно се появява в мрежата, още повече на фона на миграцията на хората от телевизията, радиото и вестниците в интернет.
Дали потребителите споделят това мнение, времето ще покаже.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!