Г ъвкавото работно време и месторабота не са нещо ново, но във времена на икономическа и финансова криза в много компании опцията за работа от вкъщи става все по-актуална, пише Ройтерс.
Освен за служителите, предимство има и за самите работодатели - спестяването на огромни средства и консумативи, които отиват за поддържането на един офис. Това е прекрасна възможност за справяне с кризата, убедени са експерти.
Служителите общуват с колегите си - които също са си у дома или в офиса по техен избор - чрез всички налични средства за връзка, които предлага съвремието ни (интернет, телефон, факс, чат). Друга възможност е споделената работа, в която двама души вършат нещо, за което иначе би бил ангажиран само един работник.
Според много водещи компании именно по този начин те привличат, задържат и стимулират служителите си. Много хора пък напускат дадена работа поради единствената причина, че новата им дава възможността за гъвкавост - реална, а не само на думи.
В името на работата от дома мнозина са склонни да загърбят дори бонусите и повишенията, които им предлага старата позиция. Особено атрактивна тази възможност се оказва за жените, които по този начин не правят пълен компромис с домакинската работа и успяват да наглеждат и децата си.
Компаниите, които посред глобалната финансова криза не могат да предложат апетитни бонуси на служителите си отличници и дори се налага да намалят заплатите на работниците си, преоткриват предимството на тази "свобода на работа".
В опита да се справят със стегнатия си бюджет, кредитите, намаления интерес и възможности на клиентите и потребителите и съкращенията на персонал, гъвкавата организация е едно от решенията, макар и да не е ясен точният брой на компаниите, които го практикуват.
"Гъвкавостта" може да означава много неща - да се позволява на служителите да изместват работното си време в рамките на деня, работа изцяло от вкъщи, предлагане този избор само на желаещите и т.н.
Практиката на работа от дома и др. се е удвоила от 1985 г. до 90-те, макар че през последното десетилетие се е задържала на същото ниво.
Според статистиката под 1/3 от американците работят по този начин. Все по-разтревожени за работата си напоследък, те се страхуват да поискат подобна договорка с работодателя си.
Именно сега е времето за това обаче, смятат експертите. Във времена на икономически просперитет компаниите искаха да се "фукат" с големия си, представителен, зает персонал, искаха непременно да имат "лице", но всъщност - и особено в тази криза - дори и най-закостенелите фирми трябва да станат по-креативни и разчупени, препоръчват те.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!