Р уски автомобил за 2 млн. долара привлича погледите на автосалона в Женева (Salon-Auto.ch). Освен забележителна цена ексклузивното возило има и забележителен външен вид.
Пълноразмерно купе, наречено Impression, определено прави впечатление. То е дело на възродената марка "Русо-Балтик" (RussoBaltique.ru), която в началото на века е снабдявала с автомобили руския императорски двор.
Противно на името си обаче (руско-балтийски, б.ред.) автомобилът има доста чуждестранни гени. Дизайнът е дело на грузинец - Звиад Циколия. По-късно по оформлението работят Ърнест Царукян от "Ауди" и Владимир Пирожков от "Тойота".
Производството, в което ще бъдат създадени общо едва 10-15 бройки, ще се извършва в Италия, а за конструкцията на суперавтомобила е била наета немската компания GERG, която има опит в DTM и "Формула 1".
Немска остава и най-важната част от автомобила - механиката, която е взета "назаем" от "Мерцедес CL". Или по-точно "CL 65 AMG". Двигателят е V-образен 12-цилиндров, битурбо. Мощност: 555 к.с. Скоростната кутия е автоматична, 6-степенна. Окачването е пневматично.
Лукс, комфорт, стил и качество са основните понятия, които характеризират Impression, твърдят създателите му. В дизайна на екстериора е почерпено вдъхновение от автомобилите от 30-те години на XX в.
Във вътрешното оформление мирно съжителстват футуристични форми и традиционно аристократично материали като кожа и масивно полирано дърво, в случая зебрано - рядък вид, който вирее в Африка.
Производството на автомобила, в което ще бъдат отразени всички индивидуални желания на клиентите, отнема между година и година и половина.
Историята на автомобилите с марката "Русо-Балтик" датира от 1907 г., когато е пуснат първият модел - 24-30. Той има двуместна каросерия и двигател с 30 к.с.
В основата на новото предприятие са Руско-балтийските вагонни заводи. Начинанието се оказва доста успешно и за кратко време тези коли си спечелват слава на сигурни, удобни и доста елегантни.
През 1912 г. идва и спортната слава - моделът S24-50 опечели рали "Монте Карло" и испанската надпревара "Сан Себастиан". На следващата година марката получава правото да произвежда автомобили за руския царски двор.
Също през 1913 г. Руско-балтийските вагонни заводи започват производството на първия в света сериен бомбардировач, наречен по името на Иля Муромец. Още с появата си този самолет поставя няколко рекорда - за товароносимост, за брой на пасажерите, за максимална продължителност и височина на полета.
През 1917 г. на автомобилното производство на "Русо-Балтик" е сложен край. Според специалистите досега са останали едва три запазени екземпляра от тази марка. През 2005 г. обаче компанията е възродена.
На 77-ия автосалон в Женева руското автомобилостроене може да се похвали и с интересен модел, засега само концептуален, на "Лада". Студията "C" попада в най-оспорвания в Европа "Голф клас" и използва нова платформа, която руснаците разработват заедно с канадската компания "Магна".
Автомобилът е представен във спортна версия хечбек с три варти, но се очаква през 2009 г., когато трябва да започне серийното производство, да има вече и вариант седан.
Според инженерите от Толияти, новият модел, който разполага 2-литров бензинов двигател, ще има максимална скорост от 210 км/ч.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!