Щ е се прави тунел под прохода Петрохан, е решил Министерският съвет още преди половин година. На същото заседание окончателно е бил отхвърлена идеята за прокопаване на такъв тунел под прохода Шипка.
Важната не само за Северозападна България новина за първи път съобщи бивш член на кабинета - доскорошният министър на здравеопазването Радослав Гайдарски. За този транспортен тунел се говори от десетилетия, но нищо не е предприемано.
Решението било взето още през февруари, казал снощи във Видин Гайдарски на заседание на Регионалния съвет за развитие на региона.
В началото на годината областната управителка на Стара Загора внесла в правителството предложение за тунел под Шипка, но той бил отхвърлен заради близостта на пътя през прохода Хаинбоаз. Предпочетен бил Петрохан.
Вчера Регионталният съвет за Северозападна България (представители на Видин, Враца и Монтана) е одобрил този проект като приоритетен.
Транспортен тунел под Петрохан би съкратил разстоянието от Дунав до Егейско море със 100 км и ще осигури алтернатива на натоварената отсечка София-Ботевград от магистрала "Хемус".
Ако към 2012 г. година бъде завършена магистрала "Струма", още повече ще се натовари движението по сегашното трасе на Е 79 през Враца.
За тунел през "Петрохан" се говори от десетилетия, но проект никтога не е имало. През октомври 2003 г. тогавашният министър на регионалното развитие и благоустройството в правителството на Сакскобургготски - Валентин Церовски - заяви, че до началото на 2007 г. тунелът ще е готов.
В момента разстоянието от София до Монтана по магистрала "Хемус", през Ботевград, Мездра и Враца е към 150 км. През "Петрохан" е само 110 км, но пътят е с много завои.
Имало интереси на чуждестранни инвеститори и за изграждането на тунела може да бъде приложена схемата на публично-частното партньорство.
В същото време край Видин, на 796-ия км, половината от течението на Дунав се прегражда с голям насип камъни за целите на строителството на Дунав мост 2. Насипът трябва да стигне до остров в средата на реката и по него ще се придвижват строителните машини.
Според плановете през септември трябва да започне работа по фундаментите, а през октомври - по сегментите на моста.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!