Тч членен състав на ВАС реши, че операторът е спазил правилата на добросъвестна търговска практика
Върховният административен съд постанови в полза на телекомуникационната компания Орбител при спора за рекламата, в която операторът сравнява телефонните си цени с тези на БТК. Рекламният клип с "другия Любо" беше спрян от Комисията за защита на конкуренцията след жалба на БТК.
Тричленният състав на ВАС реши, че Орбител е спазил правилата на добросъвестна търговска практика, по смисъла на Закона за защита на конкуренцията, както и че не е извършил нарушение с рекламната кампания за новите цени на ?Бизнес Орбифон? ? услуга за икономични бизнес разговори. ВАС отмени решението на КЗК от края на 2006 г., с което Комисията забрани използването на сравнителната реклама на Орбител и наложи имуществена санкция.
Сред аргументите на магистратите са тези, че крайната цел на рекламния клип е била сравнение между цените на идентични услуги, което е законосъобразно, а освен това при сравнението на услугите, цените на БТК и Орбител са коректно цитирани. С рекламните си послания "Орбител" ЕАД не е дискредитирал, нито опетнил търговското име и положението на конкурента си "БТК" АД, смята също съдът.
Решението има огромно значение за развитието на сравнителната реклама у нас, тъй като в телевизионния си клип Орбител използва за първи път в България реклама с директно сравнение. Компанията сравни цените на своя телефонна услуга с тези на основния си конкурент ? БТК. Представители на телекома посочиха, че сравнителната реклама дава възможност на потребителите лесно да се ориентират за приликите и разликите между различните пазарни предложения. Според тях спорът по първия казус за сравнителна реклама е поставил под въпрос бъдещото развитие на този похват в България.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!