Обикновено капитанът има време да организира своя екипаж, да вземе решение, но се е случило нещо много бързо и не е имал време да подаде сигнал за помощ, предположи Манолов. "Хера" е потънал за три-четири минути, което в корабоплаването може да се случи при изключителни обстоятелства - ако е имало предварително разцепване или свръхтовар на борда, уточни още той. Това са обаче най-различни версии и те ще бъдат проверявани от специалистите, които ще разследват станалото.
Според информацията, с която разполага морската ни администрация, "Хера" е чакал да премине Босфора заедно с много други кораби. След като била получена забрана за преминаване на кораби с дължина над 100 м, какъвто е "Хера", капитанът се опитал да направи маневра, след което плавателният съд потънал.
Днес от фирмата мениджър на кораба "Хера" "Провидънс шипинг" също категорично опровергаха информацията, че капитанът Атанас Атанасов е подал сигнал за бедствие до фирмата още на 12 февруари, ден преди инцидента, съобщи БНР. Собственик на потъналия край Босфора кораб "Хера" е камбоджанската фирма "Маестра шипинг лимитед", регистрирана в Сейнт Винсент и Гренадини, установи вчера проверката, направена от областната инспекция по труда във варненската фирма. Според Българския корабен регистър "Провидънс шипинг" е била само посредник.
В момента се прави обследване на потъналия кораб с подводна камера, за да се открие дали съществува такъв пробив, както и дали са налице спасителните лодки. "Хера" се намира на дълбочина 67-70 метра. Турската морска администрация е тази, която ще трябва да вземе решение за прекратяване на издирвателните работи, каза още кап. Манолов и добави, че надеждата да бъдат намерени моряците все повече намалява. Ако обаче е необходимо, издирването ще продължи до последния възможен момент, увери той.
В момента се подготвя писмо от близките на моряците до МВнР да бъда предоставени сателитни снимки от деня на произшествието, заснети веднага след сигнала за аварията. Вчера роднините на екипажа пък приеха декларация до президента, премиера, към външния министър и към министъра на транспорта, в която настояха управляващите да проявят по-голяма активност.
Междувременно говорителят на правителството Димитър Цонев обясни, че национален траур за българския екипаж на "Хера" може да има, ако турските власти ги обявят за загинали. Министерският съвет щял да изчака становището на турските компетентни власти, за да вземе окончателното си решение, предаде БНР.
139-метровият плавателен съд потъна в петък, 13 февруари, при вълнение над 7 бала и скорост на вятъра 80-90 км/ч., припомня вестник "Новинар". Вчера изданието цитира директора на турската брегова охрана, според когото в 12,23 ч. от "Хера" бил подаден сигнал, че в първи трюм влиза вода, а четири минути по-късно връзката с кораба изчезнала. 12 000-тонният "Хера" е строен през 1974 г. в Япония, а преди около година е претърпял основен ремонт. В Украйна е бил натоварен с 11 000 т въглища.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!