О т следващата година Столичната община започва да събира такса от притежателите на кучета в София. Парите ще отиват за намаляване броя на бездомните.
Това предвижда проект на наредба за местните такси и цени на услуги, която е подготвена от администрацията на кметството и предстои да бъде приета от общинския съвет.
В проекта не е записано колко точно ще плащат собствениците на кучета, но се обсъжда вариант за 10-15 лв. на месец, или между 120 и 180 лв. на година, казаха от общината.
Таксата за притежание на куче ще се плаща веднъж годишно - до 31 март на съответната година. Собствениците ще са длъжни да подават декларация в районните администрации по постоянен адрес до края на март или до три месеца след като вземат куче за отглеждане, ако това се е случило след 31 март.
За придобитите през текущата година животни сумата ще е 1/12 от годишната такса за месеците до края на календарната година. Общините имат право да въвеждат такса за собствениците на кучета след промените в Закона за ветеринарномедицинската дейност от средата на тази година.
По последни данни на общинската фирма "Екоравновесие" броят на бездомните кучета в София продължава да се увеличава и от 17 хил. в началото на тази година те ще станат 27 хил. в края й.
Причината е неефективния метод за залавяне и умъртвяване на скитащите животни, обяви новият шеф на "Екоравновесие" Мирослав Найденов.
Той предложи да се премине към кастрация на заловените кучета, като се вземат от земеделското министерство пет ветеринарни лечебници в кварталите "Драгалевци", Горна баня, "Връбница", "Враждебна" и гр. Банкя.
Освен лечебниците обаче на общината ще са нужни и допълнителни средства за кастрацията.
Столичната община ще въведе от следващата година и някои нови такси като удостоверения за платени данъци, за данъчна оценка, служебна бележка за автомобил.
Те ще варират между 4 и 12 лв. До миналата година документите се издаваха безплатно от данъчните, но от началото на 2006 г. местните данъци се събират от общините.
По-високи вече ще се таксите за административни услуги - издаване на удостоверения за наследници, за идентичност на имената, дубликат на акт за раждане или за брак, адресна регистрация и др.
Досега за тези услуги се внасяха между 0.80 лв. и 1.50 лв., а от догодина те ще струват между 2 и 4 лв.
Запазват се таксите за ясли и детски градини. Непроменени остават и плащанията, свързани с покупката на гробни места и погребения.
Общината ще предлага от догодина също и бързи и експресни услуги за гражданите, които ще се по-скъпи от обикновените.
Бързата услуга ще се извършва с 5 дни по-кратко от стандартната и за нея ще се доплащат 50% от цената, а за експресната срокът ще е съкратен със 7 дни, но ще се плаща двойно повече.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!