Opel Insignia
Още първите няколко дни на изложението във Франкфурт, посветени най-вече на журналистите и специалистите, дошли от цял свят да се запознаят с най-новите екземпляри в автомобилния свят, разкриват една "малка" подробност - германските производители са решили да предизвикат истински фурор на родна земя... Безспорно голямо изумление сред всички посетители предизвика неочакваното и пазено ревниво в тайна предложение на наследниците на Адам Опел. Рюселсхаймци представиха студията Insignia, която по всеобщо мнение бележи връх в новата дизайнерска линия на Opel, а в технологично отношение концепткарът също има с какво да ви впечатли. Внушението, което са търсили германците, е постигнато в пълна степен. Със студията Insignia Оpel очевидно търси завръщане към успешните в далечното минало луксозни лимузини с пета врата, което на практика трябва да замени в близко бъдеще досадилата вече и на най-отявлените привърженици на концерна Omega. Иначе новакът излъчва силна динамика, което се дължи най-вече на умелото съчетаване на консервативни форми, познати от миналото (при задната част на возилото), с предизвикателни елементи от настоящето (каросерия тип "а ла купе", максимално издължена предница, широките предни колонки и отсъствието на странични такива).
Сред най-впечатляващите идеи на специалистите от Рюселсхайм се отличава механизмът за отваряне на вратите тип "Пантограф", съчетаващ комбинация от традиционно отварящи се предни врати и плъзгащи се задни. Новите трикомпонентни LED-светлини отпред, както и високофункционалният интериор не само допълват изключителното излъчване на автомобила, а и подсказват, че от Opel сериозно са се заели с отстраняването на слабостите, познати от актуалните им към момента представители на горния клас. В рамките само на няколко секунди, чрез натискането на подходящия бутон, интериорът на луксозната четириместна лимузина се преобразява и се превръща в удобно... петместно спортно купе за излети със семейството.
Под предния капак също има какво да ви заинтригува. Там "ръмжи" класически GM-агрегат, познат от американската резачка Chevrolet Corvette. Двигателят е мощен V-образен екземпляр с осем цилиндъра, изработен от алуминий. Осигуряваната от него мощност е 344 к.с. Максималната скорост, която развива Insignia с подобно оборудване е 250 км/ч. След тази граница електрониият ограничител сработва и слага бариера пред неразумните желания на по-темпераментните... Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема на новото рюселсхаймско попълнение по-малко от 6 сек.
Audi Le Mans Quattro
Другият германски гранд Audi се цели още по-нависоко от рюселсхаймските си събратя. Инголщадци отдавна са намерили пътя към купувачите в класа на луксозните лимузини, така че пред тях сега се отварят нови хоризонти - при най-скоростните резачки. Типичен представител на последните е и дебютиралата във Франкфурт студия Le Mans Quattro. Държаният до последния момент в тайна концепткар продължава списъка от приятни изненади на Audi след Avantissimo, Pikes Peak и Nuvolari, които всъщност съчетават в себе си доста сходни дизайнерски елементи и подчертано спортно излъчване. Задачата на новия атлет обаче няма да е никак лека, след като само на няколко десетки метра от него блести в цялото си великолепие "убийственото" предложение на най-сериозния противник - Mercedes-Benz и техният McLaren SLR...
Все пак създателите на Le Mans Quattro са убедени, че с решенията, които са "имплантирали" при своето отроче, ще успеят да привлекат значителен брой клиенти. А последните със сигурност ще има с какво да бъдат очаровани.На първо място силен плюс във визитната картичка на атлета е неговият дизайн. Очарователната визия на студията веднага влива отрова във всяко сърце, запленено от високите скорости. Широката и издължена предница, ниският клиренс, както и впечатляващият дизайнерски "коктейл", включващ в себе си най-добрите "съставки", познати от модели като ТТ, студиите Avus и Nuvolari, както и от състезателните екземпляри от Льо Ман, лесно може да изкуши всеки почитател на "адреналиновите" четириколесни.
Конструкторите на Audi обаче не спират дотук. Атрактивна визия и V-образен десетцилиндров агрегат, "взет на заем" от модела на Lamborghini Gallardo явно не са достатъчни... За да бъде връзката със спортните возила подчертана още по-ясно, конструкторите монтират и FSI-система за директно впръскване на горивото (по подобие на състезателния Le Man R1), а за по-голяма мощност са добавени и два турбокомпресора. Последните създават доста главоболия на създателите си при охлаждането на двигателя, но пък усилията си струват. Тежкото 1530 кг двуместно возило с дължина 4 370 мм ускорява от 0 до 100 км/ч за нищожните 3.7 сек. По-сложната задача - от 0 до 200 км/ч се изпълнява с лекота за 10.8 сек. Максималната скорост, която развива Le Mans Quattro е 345 км/ч, като инголщадци не възнамеряват да налагат електронно ограничение на скоростта до 250 км/ч. В противен случай серийното производство на шампиона не би имало много голям смисъл...
Новите технологии властват във Франкфурт (Шев и кройка)
Opel Insignia Още първите няколко дни на изложението във Франкфурт, посветени най-вече на журналистите и специалистите, дошли от цял свят да се запознаят с най-новите екземпляри в автомобилния свят, разкриват една "малка" подробност - германските производители са решили да предизвикат истински фурор на родна земя...
24 септември 2003, 15:20
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!