Той обаче няма да прави пропаганда в полза на Буш или съперника му Кери - задачата, която си е поставил, е да накара младите хора да отидат да гласуват.
За първи път в историята ще направим гласуването модерно, зарича се той.
Това, разбира се, не е първата подобна инициатива на известни музиканти - през последните години нашумя инициативата "Rock The Vote", в която се включи и Мадона, а друг хип-хоп предприемач - Ръсел Симънс, ангажира с подобна задача своята "Hip-Hop Summit Action Network", която регистрира гласоподаватели в някои градове.
Пи Диди признава, че неговата организация е вдъхновена от горните две, но амбицията му се простира по-далеч.
"Citizen Change" (Гражданска промяна) обещава да обърне специално внимание на агитацията сред студентите и колежаните, а двамата основни кандидати Буш и Кери - да получат внимание и шанс за изява абсолютно наравно.
Към идеята му са се присъединили кинозвезди като Бен Афлек и Леонардо ди Каприо, певици като Марая Кери и Мери Джей Блайдж, топмодели като Тайсън Бекфорд и Лукас. Собствената му модна фирма пък щяла да създаде дрехи с мотото на инициативата - "Vote or Die!" (Гласувай или умри).
Към младите US гласоподаватели се ориентира и друга непартийна организация - "Declare Yourself", създадена от тв продуцента Норман Лиър.
В кампанията, която включва два огромни билборда на "Таймс скуеър", на които попзвездите Кристина Агилера и Андре 3000 от "Ауткаст" позират със закопчани усти до надписа "Само ти можеш да заглушиш себе си". Клиповете са заснети от модния фотограф Дейвид Лашапел.
Рекламистите, създали това послание, обясняват, че са подходили към темата както към всяка друга търговска марка, която трябва да се хареса на потребителите.
Нерегистрираните избиратели, чийто брой съвсем не е малък, са бомбардирани и от други агитационни групи с най-различни възгледи: "Cast the Vote", "Redeem the Vote", "Voter Virgin", "VoteLoud", "Voces del Pueblo", "Punk Voter" и ветераните от началото на 90-те "Choose or Lose".
Методите им включват от разпращане на SMS-и до мобилните абонати, през продажбата на маркови тениски по 20 долара и създаването на специални сайтове до организирането на концерти с участието на по-малки или по-големи звезди, обяснява "Ню Йорк таймс".
Според политическите анализатори процъфтяването на такива организации се дължи на президентските избори през 2000 г., които показаха какво огромно значение за крайната победа могат да имат няколко гласа повече.
Младите американци вече се включват по-активно, сочат и данните на института по политика в Харвард, които отчитат, че 17% от участниците в първичните избори в Айова са бли под 30-годишна възраст при само 9% през 2000 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!