Д изайнът на Q7, който всъщност представлява сериен вариант на представения в Детройт преди две години концепт Пайкс Пийк, е дело на японеца Сатоши Вада и не се различава съществено от показаното в САЩ през 2003 г.
Новият модел на компанията от Инголщат е наречен Q7, за да се подчертае връзката му със системата за постоянно задвижване на четирите колела Quattro, а седмицата символизира мястото на новата разработка в моделната гама на фирмата - между А6 и флагмана А8.
Освен с "Куатро"-системата, новият SUV на Ауди ще разполага и с централноразположен самоблокиращ се Торсен-диференциал. Двигателите засега са два - бензиновият е 8-цилиндров 4,2-литров с директно впръскване на горивото (т.е. FSI), развиващ 350 к.с.
Дизеловият мотор ще бъде взет "назаем" от А8 - това ще е трилитровият V6 TDI, който разполага с мощност от 233 к.с., а максималният му въртящ момент възлиза на 500 Нм. Двигателят отговаря на последния европейски стандарт за екологичност Euro IV, но в случая с Q7 към него серийно ще върви и филтър за твърди частици.
И двата двигателя ще се куплират с шест-скоростни автоматични предавателни кутии "Типтроник", които позволяват скоростите да бъдат сменяни и ръчно - с лостче, разположено зад волана.
Окачването, както в А8 и последната генерация на А6, ще е пневматично, като в помощ на шофьора ще действа система за електронното му регулиране.
В Европа Q7 ще влезе в продажба през първата половина на 2006 г., обещават от Инголщат. Конкретните цени все още не са ясни, но "ще са съизмерими с тези на SUV автомобилите от най-висок клас", т.е. от порядъка на 50 000 - 70 000 евро.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!