Ди и старата българска мъдрост е валидна в този случай и дали това ще бъде любов от пръв поглед, всеки от вас ще прецени сам. Истината обаче е, че след доста задълбочен анализ на огромното червено возило човек би могъл да се съгласи, че срещу него се намира новото поколение Volkswagen Multivan. Едва при втория и непредубеден оглед вече можете и да откриете малките и фини разлики във външността на T5 в сравнение с вече наистина поостарелия му събрат, който видя бял свят в далечната 1990 г.
С малки изключения, като майсторски прикритите механизми на плъзгащите се врати и предните фарове от "гладко" стъкло, новият мултиван от Инголщад не блести с нищо повече от своя предшественик. Дори напротив - липсва му онази идентичност, с която Т4 привличаше почитателите си и явно не може да бъде повторена успешно след близо тринадесет години.
Попаднете ли в изисканата вътрешност на гиганта обаче може да промените радикално мнението си, относно преимуществата и съвсем новия имидж на Volkswagen Multivan. Забравете за грубата пластмаса, с която беше осеян предшественика и която просто внушаваше усещането за притежанието на евтин и предназначен за превоз на селскостопанска продукция автомобил. Грешката при Т4 е поправена, като този път инголщадските дизайнери залагат само на материали от най-високо качество, между другото вече доказали стойността си при модели като Touareg и новия Passat. Арматурното табло е блестящ пример за това твърдение, като функционалната подредба на уредите по него е повече от впечатляваща. Решенията при позиционирането на седалките и другите допълнителни удобства, като масички, поставки и каквото можете да се сетите още, е типично свидетелство за германски перфекционизъм при изпипването на детайлите. Крайният резултат - пространство и висока практичност са най-силните характеристики, присъщи на гостоприемната вътрешност на T5.
Така например освен по-големи габарити (4890 х 1904 х 1945 мм) и изцяло поцинкована каросерия, чиито кухини естествено са запълнени с вакса, Т5 получи от създателите си и изцяло нов преден мост в сравнение с предшественика си. Освен това целият преден мост, както и двигателят са разположени на плаваща конструкция, т.е. не са закрепени неподвижно за каросерията, което силно намалява вибрациите, а неприятният шум в купето, познат от T4, при новака е само лош спомен от минали години.
Задвижването идва от предните колела, като е монтирана шестстепенна механична скоростна кутия, която с течение на производството най-вероятно ще бъде заменена от шестстепенен автоматик. Първоначално потенциалните клиенти на Т5 ще могат да избират измежду два бензинови и три дизелови двигателя. Най-мощната алтернатива е "нафтова печка", представляваща петцилиндров редови агрегат с работен обем 2460 кубически сантиметра. Осигуряваната от него мощност е 174 конски сили при 3500 об./мин. Максималният въртящ момент е 400 Нм при 2000 об./мин.
Ако се превърнете в собственик на Т5 (това ще ви струва между 32 000 и 45 000 евро в зависимост от модификацията) и в компанията ви се заговори за скорости, също няма да се чувствате излишен. От 0 до 100 км/ч инголщатецът набира за 11.8 секунди. Педалът на газта умалява едва при 188 км/ч, което никак не е зле за возило от такъв клас.
Новата песен - на стар глас? (Автосалон)
Дали старата българска мъдрост е валидна в този случай и дали това ще бъде любов от пръв поглед, всеки от вас ще прецени сам. Истината обаче е, че след доста задълбочен анализ на огромното червено возило човек би могъл да се съгласи, че срещу него се намира новото поколение Volkswagen Multivan.
18 февруари 2003, 15:43
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!