Б илетчето за градския транспорт в София става 1 лв. от 1 юли т.г., гласува Столичният общински съвет (СОС).
Предложението за увеличение на цената на билета беше подкрепено от 35 общински съветници, 17 бяха против, нямаше въздържали се. От БСП бяха обявили предварително, че няма да подкрепят повишаването на цената от 70 ст. на 1 лев.
Месечната карта за всички линии ще струва 50 лв., вместо досегашните 37 лв.
Талонът за 10 пътувания от 6 лв., става 7.50 лв., ще има и талон за пет пътувания, който ще е на цена 4,25 лв.
Цената на картите за пенсионери, ученици и студенти си остава същата.
Разумната цена на билета в София е един лев, коментира столичният кмет Бойко Борисов пред журналисти. Той посочи, че повишението на цената е било забавено с половин година и това е голям жест към софиянци.
Борисов обясни, че скокът в цената на градския транспорт е заради инфлацията, увеличението на цените на горивата и заради новите автобуси.
Цената на билета в София не беше вдигана години наред, каза кметът Борисов. По думите му това било заради популизъм, за да не се дразнят хората.
По повод казаното от общинския съветник от БСП и бивш зам.-министър на финансите Георги Кадиев, че грешно е била изчислена инфлацията при повишението на цената на билета, Бойко Борисов каза, че "ако Кадиев е бил добър експерт, трябваше да стои в правителството, а нямаше тихомълком да го ометат".
Зам.-кметът на София по транспорта Велизар Стоилов, който е един от вносителите на предложението за увеличение на цената на билета, предложи по време на дебатите билетът да се продава на тази цена и от шофьорите в градския транспорт. Първоначалното предложение беше един билет да се продава в автобуса за 1,10 лв.
Мнозинството в СОС подкрепи предложението на Стоилов.
То обаче предизвика възмущението на представителите на СДС, ДСБ и на БСП, които се обосноваха, че така от три млн. пътувания годишно в градския транспорт с отнемането на 10 стотинки бюджетът на транспорта се намалява с 300 хил. лева.
Да започнат действията по
преструктуриране на търговските дружества в транспортния сектор
приеха общинските съветници.
Групата на БСП напусна залата, защото според при обсъждането на такова важно решение трябва да присъства кметът на столицата Бойко Борисов.
Същото мнение изказа и Стефан Иванов от СДС и обяви, че общинските съветници от неговата група няма да гласуват.
Вили Лилков от ДСБ възрази, че за да се пристъпи към гласуване на това предложение трябвало да присъстват три четвърти от общинските съветници, каквото е изискването на Търговския закон в частта му за преструктуриране на предприятията, а в залата нямало необходимия кворум.
Общинските дружества "СКГТ-София" и "Паркинги и гаражи" да се слеят в "Център за градска мобилност" ЕАД предвижда проектът за преструктуриране на общинските транспортни дружества.
Бъдещият "Център за градска мобилност" ЕАД ще поеме въвеждането и експлоатацията на интелигентни транспортни системи за управлението, контрола и подобряването на движението, издаването на превозните документи и реализирането на приходите от превозната дейност, експлоатацията на информационно-управляващата система за контрол и управление на трафика.
В системата се включва и бъдещото електронно таксуване на пътниците в градския транспорт.
В дейностите на новото дружество ще влизат и финансирането, изграждането, експлоатацията и поддържането на паркингите, гаражите и местата за паркиране в София, които са общинска собственост.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!