Наскоро беше пусната нова флаш-базирана версия на Joost, която е достъпна на адрес www.joost.com. Joost дава възможност на потребителите да гледат безплатно видеосъдържание (клипове, сериали и цели филми) предлагано от компании като CBS, Showtime, Last.fm, Viacom, BET, Comedy Central, MTV, VH1, Sony Pictures Television, Warner Bros и много други. Музикалният каталог на Joost вече съдържа над 18,000 клипа от големи звукозаписни студия и от независими продуценти. Компанията получава приходи от реклами, които са вградени във видеосъдържанието.
От компанията определят по-силно изразената вече социална насоченост на услугата с това, че хората доста често разчитат на препоръки от приятели за определяне на съдържанието, което ще гледат. С новата онлайн флаш-базирана версия Joost предлага на потребителите си да станат част от общността и да споделят и препоръчват музика, сериали и филми на приятелите си. Новият Уеб сайт позволява добавянето на етикети и коментари към клиповете и създаването на нови приятелства във "Friends " секцията. Комуникацията с другите членове на общността е улеснена със добавянето на групи фокусирани около любимите предавания, герои или изпълнители.
Друга новост е JoostFeed, която събира всички дейности случващи се в Joost с цел да помогнат и да насочат потребителя към актуалните теми. Освен "социалните инструменти", новият Joost има вграден програмен гид, който организира съдържанието в три основни категории: Shows, Music и Film. Категорията "шоу" е разделена на девет основни жанра - екшън и спорт; анимация; комедия; култура и стил; драма; документални и реалити телевизия; новини и клюки; научна фантастика и ужаси; секси; и технологии и гейминг - следва още класификация в поджанрове, като аниме в случая на анимация и т.н. Музикалните и филмови заглавия са класифицирани по жанр - напр. поп за музиката и драма за филмите.
Б.Р. Всичко в Joost е безплатно за гледане, но все пак имайте на ум няколко неща: Не цялото съдържание е налично за гледане в световен мащаб (някои програми са предназначени за определени региони), услугата изисква широколентов Интернет със сравнително висока скорост и генерира голям трафик (около 1GB за час) като съхранява временни файлове, които стават доста големички. Joost използва peer-to-peer (P2P) мрежа за споделяне на съдържанието, което означава, че не дърпате видеото от един определен източник, а сваляте части от него от други пиъри (потребители), които гледат или са гледали същото съдържание.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!