Ръстът на продажбите на апарати с цветен дисплей и на телефоните с вградена фотокамера, както и повишеното търсене на нововъзникващите пазари (като Индия) водят до положителни резултати за компаниите в сектора. Ефектът от тези благоприятни фактори обаче отслабва заради негативното влияние на атипичната пневмония (ТОРС). Епидемията стана причина за понижение на продажбите в редица части на Азия и основно в Китай, смятат от изследователския кабинет "Strategy Analytics".
Ръстът на продажбите през второто тримесечие е намалял до 6% в сравнение с първото тримесечие, когато е бил 16%.
Въпреки не толкова добрите резултати, "Strategy Analytics" запазват прогнозите си за 2003 г., които са за 6% повишение на доставките на мобилни телефони заради нарасналото търсене на нововъзникващите пазари. Средната цена на един мобилен телефон за периода при най-големите имена в сектора е 140 долара, срещу 160 долара преди година.
Nokia реализира най-доброто постижение за тримесечието, с ръст на пазарния дял от 35% до 37%.
Делът на южнокорейската Samsung Electronics също е намалял. Присъствието й на пазара е спаднало от 12,1% през първото тримесечие до 10,8% през второто. Това се дължи на факта, че голяма част от азиатските й клиенти са отменили поръчките си.
Пазарният дял на Siemens се е задържал стабилен - 7,3% срещу 7,4% през първото тримесечие.
За сметка на това Sony Ericsson регистрира ръст на пазарния си дял от 5% до 6%. Ръстът се дължи на силните продажби на телефоните с вградена фотокамера, които се радват на голям успех сред европейските и японските потребители.
Новата компания в сектора LG Electronics бележи спад до 4,8% срещу 5,2% през първите три месеца на т.г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!