Д ве от основните действащи лица, замесени в скандала с "Топлофикация" - шефът на националното следствие Ангел Александров и министърът на икономиката и енергетиката Румен Овчаров, вчера научили съдбата си, пише "Новинар".
Първият на среща с главния прокурор Борис Велчев, а вторият - след разговор с премиера Сергей Станишев.
Каква е съдбата на двамата ще се разбере едва след края на прокурорска проверка и след заседанието на Съвета на управляващата тристранна коалиция, коментира "Новинар".
"Монитор" обявява: "Чакат оставки от Овчаров и Александров". Главните герои в скандала "Овчаров?Александров" се дебнат за подаване на оставки, като всеки от двамата твърди, че е готов да сдаде поста, ако го направи и другият, пише вестникът.
Според "Стандарт" премиерът Станишев отправил към Овчаров три предложения на среща на четири очи вчера в Министерския съвет.
Първото било мегаминистерството на икономиката и енергетиката да се раздели на две и Овчаров да остане шеф на единия от ресорите, второто - Овчаров да оглави международната проектна компания, която ще реализира нефтопровода Бургас-Александруполис, третото - да се върне на депутатската банка.
Според "Сега" Ангел Александров твърдо отказал сам да напусне.
Прокурорската проверка разкрила потресаващи факти за методите на работа в Националната следствена служба и по-специално на шефа й, който обяснявал, че има "силен политически гръб" и оказвал натиск върху подчинените си, според "Сега".
Вестникът коментира възможността за искане на екстрадиция на бизнесмена Красимир Георгиев. Защо обаче се стига до подобно принудително довеждане на лица, които е могло да бъдат задържани още преди да напуснат страната, пита авторът.
"Фронтиер" стана фикс идея на Александров", коментира пред "Труд" Зоя Иванова, бивш шеф на отдел "Икономически престъпления" в националното следствие.
Тя казва, че около аферата "Топлофикация" се разследват за пране на пари повече от 30 фирми. Не са малко и физическите лица, които са превеждали суми в левове и чуждестранна валута по личните сметки на Валентин Димитров на фирмата му "Промарк" в Австрия, допълва бившата следователка.
"Но Ангел Александров имаше специален интерес към Красимир Георгиев, отбелязва Иванова". Според нея след среща на Александров с Овчаров през декември м.г. Александров казал на нея и на Татяна Шарланджиева да "забавят темпото" спрямо Георгиев.
"Никой от нас не е наясно какво ще става във властта", казва в интервю за "24 часа" Добромир Гущеров, депутат от левицата и член на Изпълнителното бюро на БСП, който е убеден, че промени трябва да има и в правителството, и в партията.
"Евродепутатът на НДСВ струва близо 2 млн. лв.", е челното заглавие на "Сега". Биляна Раева е най-скъпоструващият български евродепутат, ако се съпоставят декларираните от партиите разходи по кампанията с резултатите от евровота, коментира вестникът.
Най-евтино са излезли евродепутатите на ГЕРБ - около 60 хиляди лв., и на "Атака" ? приблизително по 70 хиляди лв. на човек.
"СДС няма нужда от и.д. лидер", коментира пред "Труд" Александър Йорданов, член на НС на СДС и председател на 36-то Народно събрание.
Трябва да се приеме оставката на НИС и да се избере председателски съвет от трима или петима от състава на Националния съвет, който да организира извънредна Национална конференция, смята той. Според него първата стъпка, която СДС трябва да направи, е единодействие с ДСБ, ССД, Радикалдемократическата партия и други от познатите политически субекти вдясно.
"Забраняват със закон служебната тайна", пише "Стандарт". Това щяло стане с промяна в Закона за защита на класифицираната информация. Под заглавие "Непрозрачното зачатие", "Сега" коментира, че властта в България се самоубива, като не дава информация, която би трябвало да е публична, под предлога, че е държавна, служебна или търговска тайна.
До четири пъти ще бъдат увеличени екотаксите за внос на автомобили в България, информира от първа страница "24 часа". Това се предвижда в проект на екоминистерството, който ще бъде гледан в правителството до 10 дни. С него се въвежда нова такса за замърсяването и се увеличава досегашната продуктова такса от 80 на 100 лева.
Вестникът съобщава и за друга идея, обсъждана от експерти от "Автомобилна администрация" - такситата в един град да карат на еднакви тарифи. Ако се приеме предложението, то ще влезе чрез промени в Закона за автомобилните превози. Това би отрязало измамници с таксита, които возят до летището на супервисоки тарифи, коментира изданието.
"Влизането на още частни фирми в градския транспорт е неизбежно", казва пред "Дневник" Велизар Стоилов, зам.-кмет по транспорта в Столичната община. Предимството на частните оператори е липсата на раздутия щат на общинската компания, коментира той.
"Бизнесът ще блокира милиони за екощети", пише "Сега". Промишлените предприятия, при които има висок риск от замърсяване на околната среда, вероятно ще бъдат задължени да внасят банкова гаранция, от която ще се покриват бъдещи екощети - за това настоя екоминистерството на дискусия с представители на бизнеса относно подготвяния проектозакон за екологичната отговорност, информира изданието.
"За фирмите стана чест да си плащат данъка", казва в интервю за "Стандарт" Светлана Паунова, която оглави Териториалната дирекция на Националната агенция за приходите в столицата. Според нея плащането на данъци е важен фактор за добрата репутация на фирмите, а и е по-изгодно, вместо да имат двойно счетоводство, да плащат 10% данък печалба.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!